۰ نفر

افزودنی‌های بتن رمز ماندگاری و قوام بتن

۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 385715
افزودنی‌های بتن رمز ماندگاری و قوام بتن

با در نظر گرفتن افزایش استفاده از افزودنی های بتن در سال های اخیر در جهان و نتایج مطلوب اثر افزودنی های بتن در تهیه بتن‌ هایی بادوام ، مقدار استفاده و پتانسیل تولید این محصول در کشور ، افزودنی های بتن این امتیاز در خور توجه را دارد که در عنوان یک کالای صادراتی با ارزش افزوده مطرح گردد.

افزودنی های بتن

افزودنی های بتن برای افزایش کاربرد ، اصلاح ، نگهداری ، کاهش هزینه ها و دگرگون کردن بعضی ویژگی های بتن در شرایط محیطی ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. در عصر ما صنایع ساختمان سازی و مصالح به کاربرده شده دچار تغییراتی شگرف شده اند. در این بین بتن از جمله پرکاربرد ترین ماده در مصالح ساختمانی می باشد. در شرایطی که نیاز به بتن ریزی های سریع ، حفظ سازه ها در تماس دایمی با آب و مقابله با عواملی مانند سرما و یخبندان و … که باعث از بین رفتن و یا کاهش کیفیت عملکرد بتن می شود ما از افزودنی های بتن استفاده می کنیم. هم چنین مصرف افزودنی‌ های بتن این امتیاز را دارد که موجب صرفه ‌جویی‌ های گوناگون در هزینه های شما به صورت های مستقیم ، غیرمستقیم و نهان گردد. از جمله صرفه‌جویی‌ های مربوط به افزودنی های بتن می‌توان به ‌کاهش مقدار سیمان و آب ، افزایش بهره‌ وری نیروی انسانی ، کاهش هزینه ‌های حاصل از افزایش کیفیت بتن ، کاهش زمان انجام فرایند ، افزایش مقاومت‌ های مکانیکی ، اطمینان از یکدستی تولید و کاهش هزینه ‌های سرمایه‌ گذاری ، کاهش استهلاک تجهیزات و ماشین‌آلات و … اشاره کرد.

افزودنی های بتن چند نوع دارد ؟

افزودنی های بتن به دو گروه مواد افزودنی های بتن شیمایی و مواد افزودنی های بتن معدنی دسته بندی میشوند ، که از درخور توجه ترین این مواد ؛ روان کننده بتن و فوق روان کننده بتن را می توان نام برد. کاربرد اصلی افزودنی های بتن روان کننده؛ بهبود عملکرد بتن یا به عبارت دیگر کم کردن میزان آب مورد نیاز جهت مخلوط کردن بتن است که از این طریق مقاومت بیشتری در بتن مورد نظر حاصل می شود.از دیگر کارایی های محصولات افزودنی های بتن ، صرفه جویی در مقدار سیمان مصرفی و عدم آب انداختن بتن و افزایش سهولت فرایند تراکم بتن را میتوان ذکر کرد. افزودنی های بتن فوق روان کننده ، دارای اثری بسیار قویتر از روان کننده ها هستند. آن ها این توانایی را دارند که آب مورد نیاز بتن را تا مقدار ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش داده و درنتیجه موجب بهبود بسیار زیاد مقاومتبتن بشوند ، علاوه بر این ها با بهبود خاصیت چسبندگی و پخش ذرات ریز در بتن ، در واقع  باعث حفظ انسجام بتن شما می شوند.

افزودنی های بتن شیمیایی

این دسته از افزودنی های بتن ؛ از اختلاط یا آمیختن مواد آلی و معدنی در طی واکنشی شیمیایی حاصل میشود و در شکل های پودری یا مایع و در مقدارهای کم عموما تا حداکثر ۵ درصد وزن مواد سیمانی در هنگام ساخت و ترکیب و یا دقیقا قبل از ریختن بتن ، به مخلوط افزوده می‌شوند.

افزودنی های بتن معدنی

افزودنی های بتن این دسته ی دیگر عموما به طور طبیعی در دسترس هستند و یا از تولیدات جانبی صنعتی می باشند ، که به سه گروه مواد خنثی ، پوزولان ‌ها ، و مواد شبه سیمانی تقسیم می‌شوند و در راستای بهبود و اصلاح ویژگی های مخلوط ‌های سیمانی معمولا در مقادیر استفاده بیشتر از ۵ درصد وزن سیمان و در زمان مخلوط کردن به بتن افزوده می‌شوند.

بیانیه ی خط مشی کیفیت

بتن شیمی خاتم یکی از تخصصی ترین مجموعه های تولید انواع افزودنی های بتن و فرآورده های مصرفی می باشد.

شرکت بتن شیمی خاتم ، با دارا بودن ظرفیت تولید حدود 20000 تن در سال ، و نیز در اختیار داشتن پرسنل متخصص و حرفه ای در زمینه تولید ، تضمین و کنترل کیفیت ، لجستیک و بازرگانی بعنوان یکی از تخصصی ترین مجموعه های تولید انواع افزودنی های بتن و فرآورده های مصرفی در صنایع مختلف عمرانی ، نفت ، گاز و پتروشیمی ، سد سازی ، راه سازی و تونل سازی در ایران ، ارتقاء کیفیت را با نگاهی مشتری مدارانه سرلوحه اقدامات خود قرارداده است .

در این راستا با حفظ تکیه گاه های اصلی مجموعه یعنی جلب رضایت مشتری ، نیروی انسانی خلاق و دلسوز ، دانش و اطلاعات و توانمندی های فنی در راستای بهبود مستمر فرآیندها و خدمات ، پویایی در امر تحقیقات ، وارتباط با شرکتهای همکار معتبر سیستم مدیریت یکپارچه را بر اساس  استانداردهای اروپا و ایران طراحی و اجرا نموده است.