۰ نفر

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد؛

پیشرفت ١٩درصدی پروژه احیای معادن کوچک/ حضور پررنگ شرکت‌هاى معدنى در بورس

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 373227
پیشرفت ١٩درصدی پروژه احیای معادن کوچک/ حضور پررنگ شرکت‌هاى معدنى در بورس

رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه پروژه احیای معادن کوچک، دستورکار جدی امسال ایمیدرو قرار دارد، گفت: اعتقاد به ساخت داخل در حوزه معدن داریم و در اجرای این رویکرد با قوت پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، خداداد غریب پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکتشاف اولویت ایمیدرو است، اظهار کرد: اکتشاف سنگ بنای توسعه در بخش معدن است و با توجه و تذکر رسانه و برنامه ریزی ایمیدرو در کانون توجه قرار گرفته است.

وى افزود: کمیته های اجرایی برای فعال سازی معادن کوچک تشکیل شده و هم اکنون این دستور کار جدی ما است؛ این اقدام تا پایان تیرماه ١٩ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نقشه راه معدن با ساعتها کار تدوین شده است و به صورت ماهانه نیز رصد می شود.

به گفته غریب پور، ما اعتقاد به ساخت داخلی و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک داریم و در عین حال، پروژه احیای معادن کوچک را در سطح ملی اجرایی خواهیم کرد.

وى با اشاره به نقش پر رنگ  ٢٠شرکت معدنى در بازار سرمایه در چهار ماه ابتدایى امسال بیان کرد: فعالان بخش معدن را از شرکتهای بزرگ معدنی کنار خود آورده ایم و در این راستا کار خواهیم کرد؛ ضمن اینکه در واگذاری ها نیز کار را به دقت پیش خواهیم برد. ضمن اینکه ظرفیت توسعه با تکیه بر شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی بخش خصوصی است، البته ما خود را مسئول توسعه بخش معدن در کشور می دانیم؛ البته توسعه باید پس از اکتشاف، به بخش خصوصی و با ظرفیت این بخش پیش رود.

معاون وزیر صنعت گفت: علیرغم همه تحریم ها و محدودیت ها، با رشد تولیدات معدنی مواجه بوده ایم و این یعنی رونق تولید؛ ضمن اینکه زمانی ما نگران حفظ تولید بودیم ولی اکنون رشد را تجربه می کنیم.