۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۴۵درصد کفش کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۱۰
کد خبر: 370712
۴۵درصد کفش کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ویژه آذربایجان شرقی در حوزه کفش، گفت: ۴۵ درصد از کفش کشور در این استان تولید می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی استان، با بیان این‌که شهرک تخصصی کفش تبریز توسط بخش خصوصی و با ۱۲۰ کارگاه تولیدی برای اولین بار راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: شهرک فناوری کفش تبریز مکان یابی شده و اولین آزمایشگاه تخصصی کفش تبریز اجرایی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرش دستباف تبریز با حضور رییس جمهوری، بیان کرد: مهمترین دغدغه فعالان حوزه فرش، افزایش بیمه قالیبافان است.

وی تاکید کرد: اقدامات اجرایی پروژه تولید آلومینا در شهرستان سراب نیز به عنوان ماده اولیه آلومینیوم‌ آغاز شده و با راه اندازی کارخانه آلومینای سراب، وابستگی کشور به ماده آلومینا قطع شده و برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح طر‌ح‌های صنعتی و معدنی در استان، گفت: با افتتاح طرح تولید شیشه و بطری شیشه‌ای آذرمهر هریس، ۲۰ هزار تن به ظرفیت ظروف شیشه‌ای کشور اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که طی چهار ماهه اول سال‌جاری، صدور پروانه بهره برداری در آذربایجان شرقی افزایش بیش از ۵۰ درصدی داشته است‌، گفت: این موضوع نشان از علاقه سرمایه گذاران به ورود به حوزه تولید است.

در این مراسم، عملیات اجرایی مجتمع فولاد نگین اهر، بهره‌برداری از طرح تولید شیشه و بطری شیشه ای آذر مهر هریس، طرح‌های تولیدی فرش دستباف، انواع کفش تزریقی و البسه نظامی و مردانه در بنیاد تعاون زندانیان، طرح تولید میلگرد آجدار شرکت فولاد صنعت صائب تبریز، طرح تولید کنسانتره میوه غیرمرکبات شرکت گل کام آذر و... از جمله طرحهایی بودند که طی مراسمی، به صورت ویدیو کنفرانسی و به دستور رییس جمهور افتتاح شدند.