۰ نفر

اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی خسارت دیده از سیل

۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲
کد خبر: 356163
اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی خسارت دیده از سیل

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خسارت دیده از سیل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، اصغر مصاحب با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع حادثه سیل در برخی از استان‌های کشور و ایجاد خسارت به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، این سازمان با هدف احیا مجدد واحدها و تأمین مالی آن‌ها در سال "رونق تولید" نسبت به احصاء میزان خسارات وارده و ارسال فهرست واحدهای خسارت دیده به بانک‌های طرف قرارداد اقدام کرد.

وی افزود: همچنین از بانک‌های طرف قرارداد خواسته شده است نسبت به استمهال و در اولویت قرار دادن اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی آسیب دیده به منظور احیا مجدد آن‌ها اقدام شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در جریان حادثه سیل اخیر، به ۲۴۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌های ایلام، خراسان شمالی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و مازندران به مبلغ ۲,۵۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

مصاحب یادآور شد: بیشترین میزان تعداد واحدهای صنعتی خسارت دیده با ۱۲۰ واحد مربوط به بانک ملی و کمترین میزان با تعداد ۵ واحد مربوط به بانک رفاه کارگران است.

گفتنی است، در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‌غربی ‌کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، بیش از پنج هزار روستا و ۲۱۳ شهر کشور درگیر سیلاب شدند و خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است.

همچنین در جریان سیل اخیر، زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌های دچار سیل نیز خسارت دیدند و با اقدامات تأمینی مناسب، از بروز خسارات بیشتر به واحدهای تولیدی و تأسیسات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور پیشگیری شد.