۰ نفر

معاون شهرک‌های صنعتی ایران:

200هزار میلیارد ریال وام به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 351052
200هزار میلیارد ریال وام به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بر اساس تبصره ماده 18 قانون بودجه، 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به رونق تولید در سال جاری به واحدهای صنعتی پرداخت می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فتحعلی محمدزاده روز شنبه در جمع مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان افزود: از این مبلغ، 90 هزار میلیارد ریال برای سرمایه در گردش واحدها، 70 هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی و 40 هزار میلیارد ریال نیز برای سرمایه ثابت واحدهای دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: نرخ سود این تسهیلات در مناطق محروم 6 درصد و در مناطق برخوردار چهار درصد کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود. 
محمدزاده اظهار داشت: این تسهیلات باید در اختیار واحدهایی که دارای بازار مناسب و کیفیت مطلوب کالا هستند قرار گیرد تا بتواند ثمربخش بوده و گره ای از مشکلات جامعه را باز کند.
معاون فنی شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که می توان به عنوان کار محوری و کلیدی گسترده برای تحقق بخشیدن به رونق تولید انجام داد، توسعه خوشه های صنعتی است که فعالیت های خوبی در این زمینه در استان زنجان صورت پذیرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه اطلاعات موجود در شهرک های صنعتی در اختیار عموم قرار گیرد، مراحل طراحی و آموزش سامانه GIS آغاز شده و امیدواریم در شش ماهه اول سال جاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کل کشور عملیاتی شود.
محمدزاده با بیان اینکه این سامانه، بروکراسی را به حداقل می رساند اظهار داشت: خدمات قابل ارائه از طریق سامانه قابل مشاهده بوده و مشتری، قطعه و خدمات مورد نظر را از این طریق انتخاب و مراحل اداری را بر اساس آن انجام می دهد.
وی افزود: هدایت سرمایه گذاران به مناطق محروم از طریق پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات دیگر نیز جزء اولویت ها و برنامه های کلیدی سال جاری است تا به توسعه در مناطق محروم کمک کنند.
معاون فنی شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه با برنامه ریزی و تدابیر شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان حدود 600 هکتار زمین به اراضی صنعتی این استان اضافه می شود گفت: در بخش زیرساخت های صنعتی نیز توسعه شهرک های تقاضامحور در اولویت کاری این سازمان است.
وی افزود: وظیفه ما تامین زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک در بعد نرم افزاری و سخت افزاری است اما قانونگذار، تکالیفی را نیز در راستای توسعه اشتغال بر عهده سایر وزارتخانه ها و سازمان ها قرار داده که باید برای کمک به رونق تولید به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: در 230 شهرک و ناحیه صنعتی، تصفیه خانه فاضلاب وجود داشته و روزانه 175 هزار مترمکعب آب در این شهرک ها تصفیه می شود.
وی با بیان اینکه با توجه به کمبود آب و شرایط اقلیمی باید برنامه جامع و بلندمدت برای مدیریت بهینه منابع آبی داشته باشیم گفت: نهایت سعی و تلاش بر این است که آب تصفیه شده، دوباره به شهرک ها برگشته و برای آبیاری فضای سبز و آب صنعتیبرای واحدها استفاده شود.
محمدزاده با اشاره به توجه ویژه به صنایع کوچک در استان زنجان گفت: مسئولین باید در مسائل مختلف مانند قیمت تمام شده واحدها، بازاریابی، تکنولوژی، بیمه و آموزش های مختلف مهارتی، مدیریتی و پرسنل ورود پیدا کرده و با ساماندهی واحدها به تولید آن ها کمک کنند.
محمدزاده خاطرنشان کرد: در کشور با احتساب 9 منطقه ویژه اقتصادی، حدود 980 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، 78 هزار قرارداد واگذاری دارای حقوق انتفاع، 43 هزار واحد به بهره برداری رسیده و 34 هزار واحد نیز در حال فعالیت های عمرانی هستند.
وی تصریح کرد: راه اندازی واحدهای تولید پوشاک نیز از برنامه های کلیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برنامه ریزی شده تا در 6 استان کشور عملیاتی شود.
32 شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع 3 هزار و 500 هکتار زمین و یک هزار و 700 طرف قرارداد در استان زنجان فعال است.