۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

فعال شدن 1900واحد تعطیل شده صنعتی در سال 97

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبر: 344053
فعال شدن 1900واحد تعطیل شده صنعتی در سال 97

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانستیم در سال گذشته یک هزار و 896واحد تعطیل شده را فعال کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا رحمانی بعد از ظهر امروز امروز در نشست با صنعتگران مازندران اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم یک هزار و 896 واحد تعطیل شده را فعال کنیم.

وی با بیان برگزاری جلسات متعدد در قالب ستاد تسهیل و رونق تولید با سران قوا برای بازسازی و احیای شرکت‌های تعطیل شده، افزود: در نشست با صنعتگران مازندران مشکلات و موانع فراوان مطرح شد که لازم به بررسی و رسیدگی برای ارتقای وضعیت تولید و اشتغال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه دریافت سند تک برگ و مشکلات متعدد بانکی از مهمترین مشکلات بوده است، تصریح کرد: برای اعطای سند تک برگ جلساتی با حضور رئیس سازمان ثبت و اسناد خواهیم داشت البته در این بین باید به جمع‌بندی برخی موارد بپردازیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در تأمین اقلام شب عید طی اسفند سال گذشته هیچ مشکلی نداشتیم البته بخش زیاد و اصلی خرید شب عید مردم تا 19 اسفند سال گذشته انجام شده و در روزهای آخر مشکلی اعلام نشد.

رحمانی تصریح کرد: تحریم‌های اصلی کشورمان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد هرچند در این بین توانستیم جنگ روانی زیادی را مهار کنیم.

وی با اعلام عدم تفاوت مشکلات صنعت و تولید همانند سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: تنها مشکل این بین ارسال حواله‌جات بانکی به خارج از کشور بود.

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه پایانه صادراتی ملی برنج در آمل می‌تواند گام بزرگی در جهت رشد و تعالی کشاورزی باشد، گفت: در راستای ارتقای این پایانه مشوق‌هایی را در نظر داریم.

این مسؤول با بیان اینکه پایانه برنج آمل قابلیت جهانی شدن دارد و در این مسیر تمام توان خود را به کار می‌بندیم، افزود: از آبان ماه گذشته فعالیت خود را در وزارت صنعت و تجارت آغاز کردم و در این بین واحدهای تولیدی زیادی نامه تعطیلی خود را ابلاغ کردند.

رحمانی با اشاره به اینکه با تمهیدات اندیشیده شده جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی گرفته شد، اظهار کرد: باید از فرصت‌های لازم برای رونق تولید براساس منویات رهبر انقلاب استفاده کرد.

وی با اعلام مشکلات فراوان در مسیر تولید و اشتغال، گفت: بیانات رهبر انقلاب در زمینه رونق تولید فصل‌الخطاب است و باید همه در این مسیر دست به دست هم دهیم.