۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حمایت از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۲۲
کد خبر: 338847
حمایت از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از واحدهای تولید و رفع موانع تولید مورد تاکید رهبری قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عصر امروز نشست بررسی مشکلات  و رفع موانع واحدهای تولیدی  استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت، معاون استاندار و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست رضا رحمانی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی هر آنچه مسائلی که مطرح و آنچه که مطرح نشد  جمع‌بندی کنید، اظهار کرد: یک برنامه جامع در نظر گرفته شده که مشکلات  واحدهای صنعتی پیگیری  می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد جز استان‌های کمتر توسعه یافته کشور به شمار می‌رود، گفت:  قریب بر 10 استان در کشور جزء مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می‌شوند.

 وی با بیان اینکه مشکلات این تعداد استان‌ها در زمینه واحدهای تولیدی در دست مطالعه است، عنوان کرد: بایستی ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم  و یک تفکر جدید در صنعت به وجود آوریم.

 رحمانی با بیان اینکه 270هزار شغل از محل تبصره 18 برای سال  آینده  در بخش صنعت کشور هدفگذاری شده است، عنوان کرد: این تعداد شغل با نوسازی صنایع، تامین سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه تمام پیش بینی شده است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کلنگ‌زنی پالایشگاه بیواتانول باشت عنوان کرد:  تا کنون در کشور از این واحد تولیدی استفاده نمی‌شد و تنها یک واحد در کشور در دست بهره‌برداری قرار گرفته و امروز این دومین پالایشگاه بیواتانول که در این استان کلنگ‌زنی شد.

 رحمانی در ادامه به ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: در زمینه تهیه غذا دام از جمله کنجاله، سویا  و ذرت چندین میلیارد  دلار از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

وی به فعال کردن معادن کوچک اشاره و ابراز کرد: در هر کجا که می‌روید معادن کوچک را فعال کنید و ما محصولات را به قیمت روز از سوی شرکت‌های صنعت، معدن و تجارت خریداری خواهیم کرد.

 رحمانی با بیان اینکه بایستی از ظرفیت‌های صندوق  استفاده شود، اظهار کرد: بایستی به سمت محصولات نهایی برویم.

 این مسوول  با بیان اینکه در صنعت پیشرفت خوبی صورت گرفته است ، گفت: ایجاد زنجیره تولید راهکار رونق اشتغال در کشور است.

 وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های صنعت معدن و کشاورزی برای تحقق زنجیره تولید و فرصت های شغلی تازه ضرورت زیادی دارد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای موقعیت خوبی است  و بایستی موانع را از این استان مرتفع نمود، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار اعم از انسانی و مالی  برای خروج از بن‌بست رفع موانع تولید است.

 رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی موجود را باید حمایت و مشکلات آنها را مرتفع نمود، گفت: هر مصوبه‌ای که در ستاد تسهیلات رفع موانع تولید  به تصویب برسد  به منزله تصویب ستاد تسهیل در کشور است.

وی با بیان اینکه هرآنچه که استان آن را مصوب کرده در کشور فقط پیگیری می‌شود، ابراز کرد: این امر در تمامی استان‌ها صورت می‌گیرد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:  در ستاد تسهیل رفع موانع تولید تاکنون 57 درصد مصوبات کشوری اجرایی شده است.

 رحمانی ادامه داد: هم‌اکنون به دنبال ایجاد ستاد شورا در کشور هستیم که در این ستاد به منزله حمایت از تولیدکنندگان است.

 وی افزود: امروز در  جنگ اقتصادی  قرار گرفته‌ایم و دشمن با همه قوا در حال انجام است و هدف دشمن تعطیلی واحدهای تولید و اقتصادی و فلج اقتصاد کشور است.

رحمانی افزود: برای مقابله  با دشمن از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری به عمل آید و  آنها را  حمایت کرد.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت  عوان کرد: رهبری فرموده است،  حفظ وضع موجود کارخانه‌ها  امری ضروری است.
 این مسوول با اشاره به همکاری خوب بانک سپه در پرداخت تسهیلات اذعان کرد: بانک سپه با ستاد تسهیلات  و رونق تولید  فعالیت خوبی در کشور داشته است.
 رحمانی با بیان اینکه در زمان کنونی ایجاد یک اشتغال برای ما مهم است، گفت: اگر یک  واحد تولیدی در کشور  تعطیل شد باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اگر واحد تولیدی  بدهکار است حق تملک آن واحد را نداریم و سیاست دولت آن است که به واحدهای تولیدی مهلت داده شود و همه مستلزم اجرای این قانون هستیم.

 رحمانی با بیان اینکه تولید را باید حفظ کرد و در کنار آن بازار از ثبات قیمت برخوردار می‌شود، گفت: یکی از دلایل نوسان قیمت  در بازار نبود تولید کافی است
وزیرصنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این استان دارای فضای بهتری برای ایجاد کسب و کار است و می‌توان از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی استفاده کرد.

 رحمانی خاطرنشان کرد: در زمینه شهرک‌های صنعتی تا جایی که بتوان کمک خواهیم کرد.