۰ نفر

۶۵درصد اشتغال‌زایی صنعت در بخش صنایع کوچک است

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴
کد خبر: 333703
۶۵درصد اشتغال‌زایی صنعت در بخش صنایع کوچک است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: با وجود اینکه صنایع کوچک ۶۵ درصد اشتغال در بخش صنعت را در بر می‌گیرند اما تنها ۱۹ درصد درآمد صنعت در بخش صنایع کوچک محقق می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الله خلیل زاده در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان اظهار کرد: ۹۶ درصد صنایع در کشور صنایع کوچک و متوسط هستند و در گلستان نیز صنایع کوچک و متوسط ۹۷ درصد صنایع را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با وجود اینکه صنایع بزرگ سه درصد صنایع و ۱۲ درصد اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده‌اند، اما ۵۶ درصد درآمد بخش صنعت از این بخش ایجاد می‌شود.

خلیل زاده بیان کرد: هرچه واحد بزرگ‌تر باشد، بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند و هرچه واحد کوچک‌تر باشد، بهره‌وری افزایش می‌یابد. با وجود اینکه صنایع کوچک هم اشتغالزا و هم بهره وری بالایی دارند، اما سهم کمی در درآمد دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان ادامه داد: علت اصلی کاهش درآمد در بخش صنایع کوچک بحث بازار است که در این زمینه بحث شناخت بازارهای صادراتی خارجی و کمک به حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی برای شناخت بازارهای داخلی را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: باید به صنایع کوچک به دلیل اینکه اشتغالزایی بالایی دارند، توجه ویژه داشت؛ علت برگزاری این نمایشگاه نیز به همین دلیل بوده است.

خلیل زاده خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان در ۵ سال گذشته از واحدهای تولیدی استان برای شرکت در ۳۸۵ نمایشگاه داخلی و خارجی حمایت کرد که دستاوردهای خوبی داشته است.