۰ نفر

تامین نیاز وارداتی سیمان از ارز صادراتی در دستورکار است

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 327652
تامین نیاز وارداتی سیمان از ارز صادراتی در دستورکار است

معاون امور معادن وصنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس پیگیری های این وزارتخانه تامین نیازهای وارداتی صنعت سیمان از محل ارز حاصل از صادرات آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «جعفر سرقینی» امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه صنعت سیمان و صنایع وابسته در محل نمایشگاه های بوستان گفت و گو، افزود: تحقق این مهم همچنین برای صنعت فولاد نیز پیگیری می شود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی همواره با معدن و صنایع معدنی عجین بوده و در دور گذشته تحریم‌ها و تحریم‌های فعلی این بخش کمترین آسیب را دیده است.

سرقینی اظهار داشت: اکنون صادرات و تهیه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در بخش معدن وصنایع معدنی دشوار شده، اما صنایع معدنی متوقف نشده اند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت آمارهای هشت ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی را نشانه تداوم تولید در این بخش دانست و گفت : تولید فولاد در این مدت 18 درصد رشد نسبت به دوره مشابه پارسال را به ثبت رسانده، اما در تولید سیمان طی دوره یاد شده نیم درصد کاهش بوجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط سخت کنونی و تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و در ادوار گذشته شرایط سخت تر از این را تجربه کرده ایم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خواستار آن شد تا انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به ارائه پیشنهادات خود برای کاهش و رفع مشکلات در این صنعت بپردازد، در عین حال، هر صنعتی دوران فراز و نشیب دارد، اما توسعه کشور بدون تولید سیمان مفهومی ندارد.

به گفته این مقام مسئول، بازار سیمان ایران گسترده است و در جاده ها، بافت های فرسوده شهری، روستا های کشور و حجم عظیم پروژه های عمرانی در بخش های مختلف به سیمان نیاز داریم.

وی اظهار داشت: چنانچه کشور از موضوع تحریم‌ها رهایی پیدا کند، شرایط صنعت سیمان نیز بهبود خواهد یافت و بازارهای متنوعی پیش روی قرار می گیرد.

سرقینی گفت: امروز 29 درصد صنعت سیمان متعلق به بخش خصوصی واقعی است و این مهم که یک تکلیف قانونی است و قابلیت افزایش دارد .

به گفته وی، امسال حداقل 48 میلیون تن سیمان در کشور مصرف و 12 میلیون تن آن صادر می‌شود و با مجموع 60 میلیون تن می توان کماکان به آینده امیدوار بود.

سرقینی اظهارداشت: 10 میلیون تن ظرفیت تولید جدید در عرصه سیمان در راه است و دیر یا زود وارد بازار خواهد شد.