۰ نفر

طرح مطالعاتی راه آهن غرب استان تهران تصویب شد

۱۲ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 326399
طرح مطالعاتی راه آهن غرب استان تهران تصویب شد

طرح مطالعاتی راه آهن شهری غرب استان تهران روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک استان به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در نشست شورای ترافیک به ریاست محسنی بندپی استاندار تهران،مقرر شد مطالعات این طرح که شهرهای اقماری غرب استان از جمله شهریار، شهرقدس و ملارد را به پایتخت متصل می کند تا 25 اسفند پایان یابد و گزارش آن به این شورا ارائه شود.

استاندار تهران در این نشست گفت: اجرای این طرح مشکلات و عوارض حمل و نقل اتومبیلی از جمله آلودگی هوا، اتلاف وقت و ترافیک را کاهش می دهد و مطالعات آن باید زودتر اجرا می شد.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه یک نگاه کلان و دراز مدتی را برای راحتی مردم و کاهش مشکلات در نظر گرفته ایم تصریح کرد: ٥٠ درصد هزینه اجرایی این پروژه خطوط ریلی از طریق شرکت شهرهای جدید محقق می شود.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که یک تاریخ در نظر می گیریم اما این زمان با شروع کار فاصله دارد و این امر باعث شکاف بین مردم و مسئولان می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه چنین پروژه هایی را همه باید کمک کنند تا با مشکل روبرو نشود افزود: همکاری پیمانکاران و شهرداران در اجرای پروژه های خطوط ریلی اتصال شهرستان های استان به تهران ضروری است.

محسنی بندپی گفت: پیش بینی حضور بیش از دو میلیون نفر جمعیت در پنج سال آینده و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا در غرب استان تهران به ضرورت تسریع توسعه خطوط حمل و نقل ریلی می افزاید.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی روزهای برفی و سردی را پیش رو خواهیم داشت افزود: این سرما ممکن است طولانی شود و برای همین سازمان مدیریت بحران باید ضمن حفظ آمادگی کامل خود تلاش کند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

محسنی بندپی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که هلال احمر، شهرداری و راه و ترابری آمادگی خوبی برای ارائه خدمات در این روزها دارند.