۰ نفر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

بررسی مشکلات کارگران فولاد اهواز در کمیسیون اجتماعی/ خط تولید جدید در آینده راه‌اندازی می‌شود

۷ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 325077
بررسی مشکلات کارگران فولاد اهواز در کمیسیون اجتماعی/ خط تولید جدید در آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از جلسه نمایندگان کارگران فولاد اهواز با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری این کارخانه خبر داد خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سلمان خدادادی درباره جلسات کمیسیون اجتماعی با نمایندگان گروه ملی فولاد اهواز با اشاره به این که پیگیری وضعیت گروه ملی فولاد جزء وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیست اما به دلیل آنکه معظلات این گروه صنعتی مشکلات جامعه کارگری است همین امر  باعث شده در کمیسیون وارد این موضوع شویم، گفت: ما برای پیشگیری، رفع اشکالات و ابهامات و مطالبات کارگران گروه ملی فولاد، جلساتی را با نمایندگان کارگری این گروه صنعتی،‌ مسئولان و اعضای کمیسیون اجتماعی برگزار کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه جلسه با نمایندگان کارگری فولاد ملی اهواز داشتیم که در آنها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و و مسئولان ذی ربط حضور داشتند. یک جلسه هم اعضای کمیسیون اجتماعی برای سرکشی به فولاد ملی اهواز رفتند و از نزدیک پیگیر ماجرا شدند.

 وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری کمیسیون اجتماعی مطالبات کارگران از باب حقوق عقب افتاده پرداخت و روال پرداخت دستمزدشان به روز شده و بدهکاری چندانی نمانده  است.

خدادادی با اشاره به اینکه باید خیال کارگران از باب آینده مطمئن باشد،‌ گفت: بحث بعدی که مطرح شد حفظ خط تولید و یا توقف آن بود که مقرر شد خط تولید فعلی حفظ شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد یک خط تولید جدید در آینده نیز راه اندازی شود.

وی با بیان این که مطلب دیگری که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت بازداشت کارگران این واحد صنعتی بود، اظهار داشت:  کمیسیون اجتماعی تلاش بسیاری در این زمینه انجام داد، مکاتباتی را با ریاست قوه قضاییه،‌ دولت و مجلس داشتیم که موفق شدیم تعدادی از آنان را آزاد کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: تنها چند نفری از کارگران در بازداشت هستند که پیگیرشان هستیم و انشاالله مشکلات رفع خواهد شد.