۰ نفر

یادمان نخستین سالگرد درگذشت بنیان گذار صنایع نوین ایران با مشارکت لیزینگ اقتصاد نوین برگزار شد

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴
کد خبر: 320547
یادمان نخستین سالگرد درگذشت بنیان گذار صنایع نوین ایران با مشارکت لیزینگ اقتصاد نوین برگزار شد

نخستین یادمان درگذشت رضا نیازمند، بنیان گذار صنایع نوین ایران به همت انجمن اقتصاددانان ایران و با مشارک لیزینگ اقتصاد نوین، با حضور تعدادی از فعالان اقتصادی در روز چهارشنبه 14 آذر در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت لیزینگ اقتصاد نوین، در ابتدای این مراسم مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، چهره‌ هایی نظیر مرحوم نیازمند را به مثابه گنجینه‌ ای ارزشمند برای کشور توصیف کرد و گفت: نیازمند، 3 توصیه فعال‌ تر شدن اتاق بازرگانی و افزایش افراد عضو به منظور تاثیرگذاری بیشتر، کاهش بروکراسی در اتاق و مطالبه آن از دولت، تلاش در جهت پیوند صنایع ایران به صنایع جهان، را خطاب به او مطرح کرده است و این 3 نصیحت حاصل تجربه ایشان در طی سالیان طولانی بود که باید به آن توجه کرد.

در ادامه این جلسه دکتر حمید دیهیم، رئیس انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره نقش مستقیم مرحوم نیازمند در تأسیس و ایجاد صنایعی چون تراکتور‌سازی تبریز، ماشین‌ سازی اراک، آلومینیوم، مس سرچشمه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان مدیریت صنعتی، افزود: فردی با این کارنامه، حق بزرگی بر گردن فعالان اقتصادی و مسؤولان کشور دارد.

در این مراسم دکتر علی اصغر سعیدی جامعه شناس، شرح کوتاهی از زندگی رضا نیازمند ارائه داد و از اثرگذاری وی در تولید و حمایت بخش خصوصی به نیکی یاد کرد. همچنین، دکتر علی ططری رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سخنانی به جایگاه والای مرحوم نیازمند و خدمات او به اقتصاد کشور پرداخت.

در پایان این نشست، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی اتاق تهران لوح یادبود و تقدیرنامه ‌ای از سوی اتاق بازرگانی تهران، انجمن اقتصاددانان ایران و شرکت لیزینگ اقتصاد نوین به فرزند مرحوم نیازمند اهدا کرد.

لازم به ذکر است، مرحوم نیازمند در سال 1300 به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی خود را در دوران پهلوی اول سپری کرد، جوانی و میانسالی و حضور در وزارت اقتصاد او مقارن با دوره پهلوی دوم بود. دوره کهنسالی وی پس از انقلاب سپری شد؛ دروه ‌ای که وی در آن، پژوهش ‌های قرآنی خود را آغاز کرد و به مرور و بیان فعالیت‌ های خود پرداخت.

این تکنوکرات برجسته سرانجام در 19 آذر ماه 1396، رخ در نقاب خاک کشید.