۰ نفر

نرخ جابه جایی کالا ۳۰درصد افزایش یافته نه ۳۰۰درصد!

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۸:۱۵
کد خبر: 318869
نرخ جابه جایی کالا ۳۰درصد افزایش یافته نه ۳۰۰درصد!

رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری، افزایش سه برابری هزینه حمل و نقل داخلی کالا را رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین احمدی‌زاده  در رابطه با وضعیت حمل و نقل کالاهای برون شهری اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات رانندگان و صنف حمل و نقل کالای برون شهری آن‌طور که باید رفع نشده و از مشکلات این صنف می‌توان به کمبود لاستیک، افزایش قیمت قابل توجه لوازم یدکی در پی افزایش نرخ ارز و کمبود بار به واسطه افت واردات اشاره کرد.

رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری در واکنش به این موضوع که برخی می‌گویند نرخ حمل و نقل کالا نسبت به گذشته با رشد سه برابری همراه بوده است، گفت: هزینه حمل و نقل بار با وجود افزایش هزینه‌های جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعیین قیمت حمل و نقل بار تابع میزان عرضه و تقاضا است و هر زمانی که میزان بار افزایش یابد، نرخ حمل و نقل افزایش می‌یابد و در حال حاضر که با کمبود بار مواجه هستیم، نرخ حمل و نقل افزایش قابل توجهی نداشته است.

احمدی‌زاده حمل و نقل بار با قیمت‌هایی بیش از نرخ مصوب را رد کرد و گفت: در حال حاضر جابه‌جایی بار با اصطلاح پشت بارنامه‌ای که قیمت بیشتری نسبت به نرخ‌های مصوب و بدون درج در بارنامه دارد، عمومیت نداشته و احتمال داده می‌شود تنها در مسیرهایی که وسیله حمل و نقل کم باشد، برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی حمل پشت بارنامه به ندرت انجام شود.

رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری خاطرنشان کرد: بازار لاستیک با کمبود مواجه است و رانندگان نمی‌توانند نیاز خود را در این بازار رفع کنند و باید عرضه لاستیک به میزانی باشد که دست افراد سودجود برای احتکار در راستای افزایش قیمت آن قطع شود.

برخی از صنوف که فعالیت آن‌ها ارتباط بسیار زیادی با حمل و نقل بار دارد، مدعی اند که رانندگان در هفته‌های اخیر هزینه جابه‌جایی کالا را تا سه برابر افزایش داده‌اند.