۰ نفر

کاهش تولید نیمی از کالاهای صنعتی + اسامی

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 304266
کاهش تولید نیمی از کالاهای صنعتی + اسامی

تا پایان چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از بین ۳۱ گروه کالای منتخب اساسی ۱۷ گروه با کاهش تولید روبرو شده‌اند که در این میان کمباین، سموم کشاورزی و برخی لوازم خانگی بیشترین کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار مربوط به تولید کالاهای منتخب صنعتی از مجموع ۳۱ گروه کالای صنعتی ۱۷ گروه کالایی تا پایان چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش تولید روبرو شده‌اند و در این بین ۱۳ گروه کالایی رشد تولید داشتند و یک گروه کالایی بدون تغییر عمل کرده است.

از آغاز سال جاری تا پایان تیرماه امسال، تولید کمباین با کاهش ۶۷.۳ درصدی، تراکتور با کاهش ۷.۹ درصدی، وانت با کاهش ۱.۵ درصدی، انواع سواری با کاهش ۲.۷ درصدی، لاستیک خودرو با کاهش ۰.۲، سیگارت با کاهش ۱۸.۱ درصدی، روغن ساخته شده نباتی با کاهش ۴.۳ درصدی، داروی انسانی با کاهش ۳.۰۴ درصدی، نئوپان با کاهش ۱۷.۵ درصدی، سموم دفع آفات نباتی با کاهش ۲۴.۵ درصدی، انواع کاغذ با کاهش ۰.۰۱ درصدی، پتروشیمی با کاهش ۲.۱ درصدی، الیاف و تاپس پلی‌استر با کاهش ۲.۳ درصدی، انواع تلویزیون با کاهش ۱۷.۵ درصدی، یخچال و فریزر با کاهش ۹.۶ درصدی، ماشین لباسشویی با کاهش ۲۲.۵ درصدی و کولر آبی با کاهش ۱۴.۱ درصدی روبرو شده‌ است.

طبق اطلاعاتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار داده است، در بین کالاهای منتخب صنعتی اتوبوس، مینی‌بوس و ون با رشد ۲۹.۸ درصدی، کامیون کشنده با رشد ۴.۵ درصدی، پودر شوینده با رشد ۷.۶ درصدی، لاستیک خودرو با رشد ۰.۸ درصدی، انواع کاغذ با رشد ۱۸.۸ درصدی، کارتن با رشد ۳۰.۳ درصدی، فیبر با رشد ۱.۶ درصدی همراه بوده است.

همچنین تولید روغن موتور صنعتی تصفیه اول ۲۸.۴ درصد، دوده ۹.۱ درصد، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی ۱.۸  درصد، نخ پلی‌استر ۸.۵ درصد، فرش ماشینی ۲.۷ درصدی، چرم ۰.۸ درصدی، انواع پایپوش ۰.۲ درصدی و الکترو موتور نیز ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

در ذیل جدول مربوط به آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی و معدنی طی چهار ماهه نخست سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال قبل آمده است.

01

02