۰ نفر

عضو کمیسین صنایع و معادن مجلس ؛

واردات واگن قانون جدیدی نمی‌خواهد/ چراغ سبز کمیسیون صنایع به واردات

۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 303507
واردات واگن قانون جدیدی نمی‌خواهد/ چراغ سبز کمیسیون صنایع به واردات

عضو کمیسین صنایع و معادن مجلس با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلوگیری از واردات واگن، گفت: مشکل کشور در بخشنامه‌هایی است که توسط دولت ابلاغ می‌شوند به این صورت که به موضوعات به‌صورت صفر و یک نگاه می‌شود.

سیده حمیده زرآبادی در رابطه با جلوگیری از ورود واگن به کشور توسط وزارت صنعت اظهار کرد: یا واردات را به‌طور کامل ممنوع می‌کنند یا به‌صورت تام آزاد می‌شود که این مسئله از اساس اشتباه است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،وی افزود: در صورتیکه روی واردات کالا مطالعه کارشناسی صورت گرفته، بر اساس نیاز کالا وارد شود و در کنار آن بخشی از نیاز کشور از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین شود،مشکلات حل خواهد شد. البته باید دقت کرد  نظارت دقیقی بر این مسئله صورت گیرد تا گزارش‌ها و اطلاعات احصا شده به‌درستی جمع‌آوری و قابل استناد باشند.

زرآبادی با تأکید بر این‌که واردات واگن به کشور نیازمند قانون جدید نیست تصریح کرد: یک سری ساختارهایی وجود دارد که به نظر می‌آید برای این مسئله نیاز به قانون‌گذاری وجود نداشته باشد و باید وزارتخانه‌ها نیاز را تشخیص داده و بر اساس آن کالا را تأمین کنند.

تولیدکنندگان واگن در کشور سال‌هاست از بی توجهی بهره‌برداران به توانمندی‌های داخلی گلایه دارند. آنها همچنین انتقادات فراوانی به واردات واگن‌های دست دوم توسط برخی شرکت‌ها دارند. شرکت‌هایی که با بازسازی این قبیل واگن‌ها بلیت آنها را در برخی مسیرهای ریلی بعضا تا 250 هزار تومان نیز به فروش می‌رسانند. هم‌اکنون کمتر از 30 درصد ظرفیت‌ واگن‌سازان داخلی فعال است.