۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مهندس مقیمی اصل که بود؟/ مردی با لقب آبروی صنعت ایران

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 298218
مهندس مقیمی اصل که بود؟/ مردی با لقب آبروی صنعت ایران

مهندس سیدرضا مقیمی اصل، پیشکسوت صنعت ایران و مدیرعامل کارخانجات تولیدی مهر‌اصل روز گذشته بر اثر انفجار مخزن هیدرولیک درگذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، ﻣﻬﻨﺪﺱ ﻣﻘﯿﻤﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ های 89 و 95 ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺎﺭﺁﻓﺮﯾﻦ ﺑﺮﺗﺮ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ، ﺧﺪﻣﺎﺗﺶ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮفت. او  ﺩﺭ ﺳﺎل‌‌های ﺍﺧﯿﺮ ﻭﻗﺘﺶ ﺭا ﺻﺮﻑ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ‌ﺍﯼ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍشتند و در نهایت ﺑﺎ تلاش این کارآفرین نمونه، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺭﺩﯾﻒ ﺻﺎﺩﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ است.

درباره فعالیت‌ها و عملکرد مهندس مقیمی اصل، صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی تبریز به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: آقای مقیمی یک شخصیت علمی، اقتصادی و وارسته‌ بود که برای خودش نبود بلکه در خدمت کل جامعه و صنعت کشور بود.

وی اضافه کرد: ایشان به شدت به توسعه اقتصادی علاقه و موفقیت‌هایی در حوزه صنعت  کشور و آذربایجان شرقی داشت، در واقع می‌توان گفت مهندس مقیمی آبرو و اعتبار صنعت استان آذربایجان بود.

وی در واکنش به حادثه انفجار ابراز تاسف کرد و گفت: ایشان با وجود اینکه سن بالایی داشتند، در کارخانه حضور داشتند و متاسفانه در حین کار و در راه اعتلای صنعت کشور بر اثر حادثه‌ای جان باختند.

حسن زاده درخصوص نقش وی در صنعت ایران بیان کرد: مهندس مقیمی الگوی بزرگی برای تمام سرمایه‌گذاران و جوانان کشور بوده و خواهد بود. ایشان با هنر خود بهترین تکنولوژی را برای تولید بزرگترین دستگاه‌های چلر و خنک‌کننده به ارمغان آوردند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز اضافه کرد:چلرهای این شرکت در هواپیما‌های پیشرفته دنیا به کار گرفته می‌شد که این موضوع افتخار بزرگی برای ایران به همراه داشته است.

کارگرانی که او را "بابا" صدا می‌کردند

مهندس مقیمی مدیر عامل کارخانه مهر اصل، رمز موفقیت خود را تلاش خستگی ناپذیر در کنار داشتن یک حرفه و نیز عشق به کار و وطن و یادگیری و آموزش و بزرگترین مشکل نسل جدید را عدم داشتن پشتکار و فرار از سختی ها و فشارها می‌دانست در حالی که از دید او، فشارها لذت بخش و سازنده هستند، نکته جالب توجه این است که تمام کارگران کارخانه مهراصل، مقیمی اصل را  "بابا" صدا میکنند.

خدمات کارخانه مهراصل

کارخانجات تولیدی شرکت مهراصل یکی از کارخانجات فعال در صنعت تهویه مطبوع کشور بوده و ۵۷ سال است که در حوزه تاسیسات سرمایشی، برودتی و تولید انواع تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت می‌کند.

این شرکت متشکل از ۱۵ کارخانه است که به صورت مستقیم برای ۱۲۸۶ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۴۷۰۰ الی ۴۸۰۰ نفر شغل ایجاد کرده، همچنین این شرکت کلیه تجهیزات مربوط به تجهیزات تهویه و تبرید را تولید کرده، و برخی از آن را به بازار داخل اختصاص داده و بخشی از آن را صادر می‌کند.

در راستای این حادثه، استاندار آذربایجان شرقی، روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، رئیس اتاق بازرگانی تبریز، مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی در گذشت این صنعتگر فعال و کارآفرین نمونه را تسلیت گفته‌اند.