۰ نفر

43درصد برنامه امسال برای تکمیل آزادراه‌ها تحقق یافت

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 298013
43درصد برنامه امسال برای تکمیل آزادراه‌ها تحقق یافت

امسال باید 280 کیلومتر آزادراه جدید زیر بار ترافیک برود که به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکنون روسازی 120 کیلومتر پایان یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، «سیدحسین میرشفیع» افزود: از آغاز امسال تاکنون عملیات زیرسازی 160 کیلومتر انجام شده است.
میرشفیع ادامه داد: 120 کیلومتر روسازی در آزادراه جنوبی تهران، کنارگذر شرق اصفهان و آزادراه تبریز- ارومیه پایان یافت.
زیرسازی در آزادراه همت- کرج، تهران- شمال، اراک- خرم‌‌آباد، اصفهان- شیراز در حال تکمیل شدن است.
به گفته وی، پیشرفت فیزیکی در برخی قطعات این آزادراه‌ها بیش از 70 درصد است و در صورت تامین منابع مورد نیاز امسال 80 کیلومتر از آزادراه جنوبی تهران، 30 کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، 35 کیلومتر از آزادراه تبریز- ارومیه و 30 کیلومتر از آزادراه اراک - خرم‌آباد کامل می شود.
میرشفیع درباره آزادراه جنوبی تهران که باید در سه سال تکمیل شود عنوان کرد:‌ عملیات اجرایی 80 کیلومتر از این آزادراه تکمیل شده است که در صورت تامین منابع مورد نیاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران را ارتباط دهنده راهگذرهای منتهی به پایتخت دانست که با بهره‌برداری آن در محدوده‌های ساوه تا جاده اشتهارد و حدفاصل آزادراه تهران- قم و آزادراه حرم تا حرم علاوه بر تسهیل تردد و افزایش ایمنی بین آزادراه‌های غرب و شرق تهران، با حذف بخشی از بار ترافیکی آزادراه قزوین - کرج، ترافیک محدوده شهر تهران نیز کاهش می‌یابد.
اکنون طول آزادراه های ایران به بیش از 2500 کیلومتر می رسد و این میزان باید در پایان برنامه ششم توسعه به 7500 کیلومتر افزایش یابد.