۰ نفر

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت خبر داد؛

تاسیس شهرک صنعتی در سواحل مکران

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷
کد خبر: 284908
تاسیس شهرک صنعتی در سواحل مکران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به تاسیس شهرک صنعتی در سواحل مکران، گفت: این شهرک صنعتی به زودی فعالیت خود را در حوزه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی آغاز می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، صادق نجفی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای توسعه سواحل مکران و اقدام عملی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سعی در توسعه صنعتی این ناحیه دارد، اظهارداشت: شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی در بندرعباس تاسیس شده است و به زودی شهرک صنعتی در سواحل مکران ایجاد می شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس به منظور تکمیل زنجیره کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و با هدف توسعه صنایع دریایی و کشتی‌سازی در منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس مدنظر قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مکران دیگر برنامه ای است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران قرار گرفته است، گفت: مجوزهای مربوطه از سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه ها اخذ شده است و به زودی «شهرک صنعتی در سواحل مکران» فعالیت خود را در حوزه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی آغاز می کند.

نجفی با تاکید بر اینکه باید از مزیت فوق العاده بنادر و سواحل کشور در راستای ایجاد بنادر نسل سوم استفاده کرد، گفت: دستیابی به سمت این هدف یکی از نیازهای اساسی کشور به شمار می آید.

وی افزود: از اصلی ترین ویژگی های بنادر؛ کاهش هزینه های تولید و حمل و نقل است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد. اتفاقی که باعث شده اقبال نسبت به حضور صنایع در بنادر کشور بیش از پیش افزایش یابد.