۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ظرفیت ایجاد 500 هزار شغل در صنعت نساجی وجود دارد

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 283297
ظرفیت ایجاد 500 هزار شغل در صنعت نساجی وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ظرفیت ایجاد 500 هزار فرصت شغلی جدید امسال در صنعت نساجی کشور وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی، پنجشنبه در آیین افتتاح یک واحد نساجی در مشهد اظهار کرد: نساجی قابلیت ایجاد فرصت های شغلی بیشتری در مقایسه با دیگر صنایع دارد و با ایجاد این میزان شغل در سال جاری، نیمی از انتظار دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید در کشور برآورده می شود.
وی با اشاره به اینکه ممنوعیت اخیر وارداتی، مشکلاتی را که در زمینه واردات و قاچاق صنایع نساجی در کشور بود، برطرف می کند، افزود: فعالان نساجی می توانند امیدوارانه تر ادامه فعالیت داده و تولید را بالا برده و بازار داخلی را به دست بگیرند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به علاوه تولید کنندگان این بخش باید در روند تولید خود بازار 300 میلیون نفری کشورهای پیرامونی را نیز در نظر داشته باشند.
ربیعی با اشاره به اینکه مشکلات بخش طراحی و رنگرزی منسوجات با همت تولید کنندگان و بخش صنعت و دانشگاه برطرف شده، بیان کرد: اکنون صنعت نساجی قادر است به رشد خود ادامه داده و سهم 35 درصدی تولیدات خود در بازار داخل را به 70 درصد افزایش بدهد و یک بار دیگر رشد و شکوفایی تولید را تجربه کند.

آغاز تحریم های آمریکا بهار شکوفایی اقتصاد ایران است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارآفرینان ایرانی پاسخ گستاخی ها و صحبت های ترامپ را با توسعه اشتغال و تولید خواهند داد، افزود: آغاز تحریم های آمریکا بهار شکوفایی اقتصاد ایران خواهد بود و به زودی این امر ثابت می شود.
ربیعی بیان کرد: کاملا قادر به حرکت رو به جلو هستیم و آنچه آمریکا دل به آن بسته و به امید در هم شکستن اقتصاد ایران تلاش می کند، با فعالیت کارآفرینان و قهرمانان بخش تولید به ناامیدی بدل می شود.
وی با اشاره به اینکه منزوی نهایی در حقیقت خود آمریکا خواهد بود و حتی مردم آمریکا نیز با ترامپ همراه نیستند، افزود: امروز همه جهانیان شخص ترامپ را دارای حرکاتی نسنجیده و مخرب برای صلح و آرامش جهانی می شناسند.
وزیر تعاون تاکید کرد: یقینا اقتصاد کشور با توان کارگران، تدبیر دولت و خلاقیت کارآفرینان به پیش خواهد رفت.