۰ نفر

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی:

گزارش سقوط هواپیمای یاسوج در اختیار مقامات قضایی است

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۱
کد خبر: 281246
گزارش سقوط هواپیمای یاسوج در اختیار مقامات قضایی است

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پیدا شدن تمام اجساد پرواز سقوط کرده شرکت آسمان، از ارائه گزارش نهایی سقوط این هواپیما به مقامات قضایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسن رضایی فر تصریح کرد: خوشبختانه پس از چند ماه تلاش و برنامه‌ریزی تمام جسدهای پرواز سقوط کرده شرکت آسمان پیدا شده‌اند و از نظر DNA مطابقت‌های لازم صورت گرفت تا فرآیند نهایی تحویل اجساد باقی مانده اجرایی شود.

وی درباره آخرین وضعیت نهایی شدن گزارش بررسی سانحه و انتشار آن نیز توضیح داد: از چند هفته قبل که این گزارش رسما تکمیل و نهایی شد، در اختیار مقامات قضایی و دیگر نهادهای ذیربط قرار گرفته تا نظر نهایی آنها در این زمینه صادر شود.

به گفته مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری پس از انجام بررسی‌های لازم در این نهادها و ارائه نظرشان طبق اصول و دستوراتی که مقام‌های قضایی ارائه می‌کنند، نسبت به انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

رضایی فر درباره مذاکرات ایران با فرانسوی‌ها برای نهایی شدن گزارش سانحه هواپیما نیز اعلام کرد: ما در این زمینه مذاکرات خوبی با آنها داشته‌ایم و می‌توان گفت که  در رابطه با گزارش نهایی یک توافق ضمنی به دست آمده است.

وی ادامه داد: البته گزارش نهایی که با تایید کشورهایی مانند فرانسه و کانادا تهیه می‌شود و به زبان انگلیسی خواهد بود، نیاز به بررسی‌های نهایی این کشورها دارد هر چند ماه در رابطه با گزارشی که در ایران نهایی کرده‌ایم، در بسیاری از موارد با آنها به توافق رسیده‌ایم. در کنار آن سازمان ایکائو نیز باید نظر خود را ارائه کند و پس از آن این گزارش در سطح کشورهای مربوط به حادثه به شکل نهایی ارائه شود.

زمستان سال گذشته پرواز هواپیمای ATR۷۲ شرکت آسمان که تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود، در ۹ مایلی فرودگاه این شهر در اثر برخورد با بخشی از کوه‌های دنا سقوط کرد.

در این حادثه ۶۶ سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند و به دلیل شرایط سخت آب و هوایی تا چند روز امکانپیدا شدن هواپیما وجود نداشت.

چند هفته بعد با نهایی شدن بررسی‌ها در منطقه جعبه سیاه هواپیما پیدا شد که پس از رمزگشایی در فرانسه برای انجام بررسی‌های نهایی به ایران بازگشت.