۰ نفر

تکمیل خط ریلی حومه‌ای تهران - کرج تا دو ماه آینده

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷
کد خبر: 279702
تکمیل خط ریلی حومه‌ای تهران - کرج تا دو ماه آینده

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن پیشرفت چهار خطه حومه‌ای تهران - کرج را 87 درصد ارزیابی کرد و گفت: در حال مذاکره برای خرید هزار دستگاه واگن باری تولید داخل هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابراهیم محمدیان بعدازظهر امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی حمل‌ونقل ریلی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن (بالاست) تلاش کردیم، کارهای جدیدی به سبد درآمدی و بازرگانی اضافه شود.

وی با اشاره به اجرای 40 پروژه ریلی و عمرانی در دست اجرا توسط بالاست گفت: در حال حاضر راه‌آهن میانه - تبریز در بخش‌های زیرسازی و روسازی به طول 142 کیلومتر در حال اجراست که تجهیزات لازم برای اجرا تأمین شده و پیشرفت مناسبی دارد. 

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن با بیان اینکه تاکنون هزار بند جوشکاری در پروژه راه‌آهن میانه - تبریز انجام شده است، گفت: ریل‌گذاری پروژه به اتمام رسیده است و تلاش می‌کنیم با استفاده از دستگاه جوش نوین سرعت جوش را در این پروژه ارتقا دهیم؛ زیرسازی پروژه 96 درصد و روسازی 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

محمدیان همچنین به اجرای پروژه چهار خطه قطار حومه‌ای تهران - کرج اشاره کرد و گفت: دو خط در این پروژه در حال احداث است که سوزن‌های چهارخطه ورودی به ایستگاه نیک‌پسندی نیز نصب شد، البته بخشی از پروژه نیاز به تملک اراضی داشت.

وی گفت: پیشرفت چهار خطه‌ای حومه‌ای تهران - کرج 87 درصد ارزیابی می‌شود و تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد. 

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن اجرای پروژه راه‌آهن شمع‌تیغ در مرز افغانستان را از دیگر پروژه‌های شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن عنوان کرد و گفت: اجرای راه‌آهن خواف - هرات هم در دست تکمیل داریم؛ با همکاری شرکت ایتالیایی زیرکوب تأمین شد و پروژه سرعت گرفت.

وی پیشرفت راه‌آهن خواف - هرات را ارزیابی کرد. 

محمدیان با تأکید بر اینکه رویکرد ما در اداره شرکت اتکا به اقتصاد مقاومتی طبق فرامین مقام معظم رهبری است، گفت: مصادیق درون‌زایی اقتصاد مقاومتی شرکت‌های پیمانکار داخلی هستند که مصداق همت جهادی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن (بالاست)، اظهار داشت: امروز دانش تولید سوزن ریل را در کشور داریم که تولید آن هم انجام شد همچنین تولید ریل ملی هم در داخل توسط متخصصان داخلی انجام گرفت و بدین ترتیب در بخش ریلی درون‌زایی اقتصاد دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه بالاست 15 معدن فعال در کشور داریم که حق مالکانه پرداخت می‌کنیم. همچنین در حال مذاکره با سه معدن خصوصی هستیم. 

محمدیان ادامه داد: 420 واگن آماده به کار برای حمل بالاست داریم، 50 واگن هم در اختیار حمل بار راه‌آهن از معدن سنگال به بندرعباس است. 

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن با تأکید بر اینکه آماده همکاری با استارت‌آپ‌ها برای ارتقای بهره‌وری ریلی هستیم، گفت: حل مشکل بهره‌وری کلید شکوفایی حمل‌ونقل ریلی در کشور است که این نیاز به کمک استارت‌آپ‌ها و همچنین نگاه تیزبینانه رسانه محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته در مناقصات بین‌المللی قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان برای اجرای پروژه‌هایشان شرکت کردیم. 

محمدیان با بیان اینکه در حال مذاکره برای خرید واگن تولید داخل هستیم، گفت: هدف‌گذاری اول ما در توسعه ناوگان خرید هزار دستگاه واگن است.