۰ نفر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

ارگان‌های نظامی در بنادر تجاری فعال نیستند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 272885
ارگان‌های نظامی در بنادر تجاری فعال نیستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ مشکلی در ارتباط با اپراتورها و پیمانکارانی که در کشور فعال هستند، از نظر محدودیت‌هایی که منجر به اختلال فعالیت‌ها شود، وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد راستاد با تاکید بر اینکه اپراتورهای بخش خصوصی در همه بنادر شمال و جنوبی کشورمان فعال هستند، بیان کرد: اپراتوری بنادر تجاری را در شرایط رقابتی به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و هیچ مشکلی در ارتباط با اپراتورها و پیمانکارانی که در کشور فعال هستند از نظر محدودیت‌هایی که احتمال دارد تحریم ایجاد کند، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سیاست سازمان بنادر این است که از حداکثر توان شرکت‌های داخلی استفاده کند و واگذاری‌ها برای اجرای پروژه‌های زیرساختی به صورت فراگیر به پیمانکاران داخلی واگذار شده است.

راستاد با بیان اینکه متناسب با حجم پروژه‌ها پیمانکاران‌ مختلفی در بنادر فعال بودند، اظهار داشت: اخیرا بزرگترین توسعه فاز سه بندر شهید رجایی به یک پیمانکار کاملا خصوصی سپرده شده است و این نشان می‌دهد که سازمان بنادر هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای زیرساخت‌های کشور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر اپراتوری وابسته به نیروهای نظامی در بنادر تجاری فعال است؟ گفت: ارگان‌های نظامی در بنادر تجاری کشور فعال نیستند و اغلب اپراتورها شرکت‌های وابسته به بخش خصوصی هستند.