۰ نفر

حجم بالای نقدینگی باعث شکل‌گیری بازار سیاه آهن می‌شود

چرا آهن ۵۰درصد گران شد؟/ قول مساعد رئیس اتحادیه برای تثبیت قیمت‌ها

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶
کد خبر: 269641
چرا آهن ۵۰درصد گران شد؟/ قول مساعد رئیس اتحادیه برای تثبیت قیمت‌ها

این روزها نوسانات قیمت ارز که تمامی بازارها را دستخوش تحول کرده اما به گفته رییس اتحادیه آهن سازان بازار آهن از این آشفته بازار متاثر نشده است البته به عقیده وی ادامه دار شدن افزایش قیمت دلار در بلند مدت آثار خود را در این بازار نیز می‌گذارد.

اقتصاد آنلاین - صدف امیرحسینی؛ حبیب‌الله بشارتی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر این‌که بازار آهن در درجه اول به ساخت‌و ساز بستگی دارد بیان کرد: اگر به گفته مسئولین ساخت‌و ساز مسکن رونق بگیرد شاهد جان گرفتن بازار آهن نیز خواهیم بود.

او اضافه کرد: اگرچه تمامی بازارها از جمله مسکن با نوسانات ارز ملتهب شده اما قیمت آهن‌آلات تورم کمتری پیدا کرده است.

بشارتی درباره وضعیت تولید و صادرات آهن آلات توضیح داد: در حال حاضر اگرچه وضعیت ساخت و ساز بازار را کم رونق کرده اما می‌توان گفت به طور کل تولید در وضعیت خوبی قرار دارد و همچنین صادرات فولاد مبارکه اصفهان که بهترین ورق آهن در جهان می‌باشد نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رییس اتحادیه آهن سازان با بیان این‌که علاوه بر ساخت و ساز و نوسانات دلار حجم بالای نقدینگی نیز بازار آن را متاثر می‌کند، گفت: افرادی که اطلاعی از این بازار دارند ممکن است نقدینگی و سرمایه خود را به سمت خرید آهن سوق داده و در شرایط بهتر اقدام به فروش آن کنند که در نتیجه شاهد شکل‌گیری بازار سیاه آهن خواهیم بود.

او با بیان این که بازار آهن در مقایسه با کالاهای دیگر تورم آرام‌تری دارد، اظهار کرد: اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای مانند اواخر سال 95 که سرمایه به سمت بازار آهن هجوم آورد و قیمت‌ میل‌گرد حدود 50 درصد افزایش یافت، نیفتد قیمت آهن‌آلات تغییر چندانی نخواهد کرد.