۰ نفر

افتتاح یکی از ۷ طرح بزرگ فولادی کشور

تولید بیش از ۳۵میلیون تن فولاد آهن اسفنجی در سال‌جاری/ صادرات ۹میلیون تن فولاد در پسابرجام

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۱۶
کد خبر: 269487
تولید بیش از ۳۵میلیون تن فولاد آهن اسفنجی در سال‌جاری/ صادرات ۹میلیون تن فولاد در پسابرجام

رئیس هیات عامل سازمان توسعه نوسازی، معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پروژه پارس فولاد سبزوارکه امروز با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی در جوین افتتاح شد جزو هفت طرح بزرگ فولادی در ایران است.

مهدی کرباسیان روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح پارس فولاد سبزوار افزود: اجرای این پروژه سال 1392 در ابتدای دولت یازدهم به دلیل مشکلات زیرساختی نظیر آب و برق و راه آهن تعطیل شده بود.وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایمیدرو به لحاظ مالی با مشکل مواجه بود،  به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اصل 44 قانون اساسی 85 درصد از هزینه اجرای این پروژه از طریق مشارکت شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان واگذار و 15 درصد از طریق ایمیدرو تامین شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از این طرح تولید 800 هزار تن آهن اسنفجی به ظرفیت تولید فولاد در ایران اضافه شد. از مزیتهای دیگر این طرح ایجاد توازن در جهت زنجیره تولید فولاد کشور است.
وی افزود: از پارسال تاکنون چهار میلیون تن آهن اسنفجی از پنج طرح فولادی در ایران تولید شده که پروژه پارس فولاد سبزوار پنجمین طرح فولادی در سطح کشور به شمار می رود.
کرباسیان حجم تولید آهن اسنفجی در کشور را سال 1392 حدود 21 میلیون تن عنوان و بیان کرد: سال 1396 این میزان از مرز 31 میلیون تن عبور کرد و امسال نیز انتظار این است از 35 میلیون تن فراتر رود.
وی گفت: هم اینک ظرفیت تولید فولاد در ایران به حدی رسیده که در این حوزه صادرات به خارج صورت می گیرد و پس از برجام 9 میلیون تن معادل 20 درصد ظرفیت فولاد کشور صادر شده است. برای توسعه اقتصاد مقاومتی و پویا در این حوزه نیازمند شناسایی بازارهای جدید جهانی هستیم.
واحد تولیدی شرکت پارس فولاد سبزوار امروز 16 اردیبهشت با حضور رئیس جمهوری در شهر نقاب به بهره برداری رسید. نقاب مرکز شهرستان 54 هزار نفری جوین در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.