۰ نفر

۹۵درصد تجهیزات صنعت گاز تولید داخل است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 268359
 ۹۵درصد تجهیزات صنعت گاز تولید داخل است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در سالی «حمایت از کالای ایرانی» اعلام می کنیم ۹۵درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز از داخل تامین می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «سعید مومنی» افزود: سهم تامین تجهیزات مورد نیاز این شرکت از تولیدات داخلی کشور، در 10 سال گذشته با 25 درصد رشد از 70 درصد به 95 درصد رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه ساخت تجهیزات در داخل انگیزه‌ای برای تداوم این راه است.

این مسوول ادامه داد: امروزه با افزایش رقابت در همه زمینه‌های تجاری، داشتن برند (نشان تجاری) نه فقط یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و صنعت گاز نیز با وجود برخورداری از جایگاه ویژه در برنامه توسعه پایدار و متوازن کشور، برای فعالیت و حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی به یک برند توانمند نیاز دارد.

«باید نقش برند در نفوذ و ماندگاری در بازارهای بین‌المللی برای شرکت‌های فعال این صنعت، به ویژه شرکت ملی گاز تبیین شود تا مشتاق برندسازی و تعیین و تثبیت جایگاه خود در عرصه رقابت‌ جهانی شوند».

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، ابزار و شیوه های برندسازی را ثبات، منحصربه‌فردی، مطلوبیت، نوآوری، توانایی عمل، اعتبار و حس همکاری برشمرد و گفت: باید این موارد را افزون بر عمل در مجموعه، هرچه بهتر و بیشتر توسعه دهیم و تقویت کنیم.

وی تحلیل مقاوم‌سازی، رصد ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، بهبود سیستم فیلتراسیون، جمع‌آوری اطلاعات و داده‌کاوی و هوشمندسازی شبکه گاز طبیعی را جزو اهداف اصلی مدیریت گازرسانی در بحث برندسازی عنوان کرد و افزود: باید مدیران عامل گازهای استانی هرچه بیشتر روی این موارد تمرکز داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

میزان تولید گاز اکنون به بیش از 800 میلیون مترمکعب در روز رسیده است که با راه اندازی همه فازهای پارس جنوبی به حدود یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.