۰ نفر

آمریکا کره جنوبی را از افزایش تعرفه فولاد معاف کرد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
کد خبر: 268275
آمریکا کره جنوبی را از افزایش تعرفه فولاد معاف کرد

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد آمریکا به طور رسمی کره جنوبی را از افزایش تعرفه واردات فولاد معاف کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا پیشتر بر واردات فولاد 25 درصد و بر واردات آلومینیوم نیز 10 درصد تعرفه اعمال کرده بود.

بنابراین گزارش کاخ سفید در بیانیه ای به نقل از رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد معافیت کره جنوبی از اعمال تعرفه ها با حفظ منافع امنیت ملی آمریکا مطابقت داشته است.

ترامپ افزود: معافیت کره جنوبی از طرح افزایش اعمال تعرفه، بعد از مذاکرات نمایندگان تجاری دو کشور در چند مدت گذشته تصویب شده است.

ترامپ اصرار دارد تولید بیش از حد این فلزات توسط چین و برخی کشورهای دیگر سبب کاهش بهای جهانی آنها شده است از سوی دیگر این تعرفه ها برای امنیت ملی ضروری است.

پس از فشار متحدان آمریکا بر این کشور، واشنگتن به دنبال راهی برای کاهش معافیت های بیشتر از این تعرفه ها بود.

قبلا مکزیک و کانادا از این تعرفه ها معاف شده بودند و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته بود ممکن است استرالیا نیز مشمول اقدام آمریکا برای اعمال تعرفه سنگین بر واردات فولاد و آلومینیم آمریکا نشود.

کره جنوبی و اتحادیه اروپا نیز خواستار معافیت این از اعمال این تعرفه ها شده بودند که معافیت کره جنوبی تحقق یافت.

آمریکا چندی پیش نیز تعرفه بر روی ماشین های لباسشویی وارداتی از چین را برای سه سال آینده تا 50 درصد بالا برد و برای صفحات خورشیدی نیز تا چهار سال دیگر تعرفه 30 درصدی اعمال کرد.

این مهمترین تصمیم تجاری ترامپ از زمان تصمیم برای خروج از پیمان شراکت تجاری فرا اقیانوسیه (تی پی پی) و مذاکره مجدد در مورد 'نفتا' (پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی) است.

کره جنوبی یکی از متحدین نظامی و اقتصادی آمریکا در آسیا محسوب می شود.