۰ نفر

رئیس اتحادیه صنف انبارداران و سردخانه‌های تهران:

واحدهای تولیدی تعطیل شده تبدیل به انبار شده‌اند/ با افزایش قیمت‌ها مخالفت کردیم

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 267303
واحدهای تولیدی تعطیل شده تبدیل به انبار شده‌اند/ با افزایش قیمت‌ها مخالفت کردیم

رئیس اتحادیه صنف انبارداران و سردخانه‌های تهران با اشاره به اینکه خالی بودن نیمی از انبارهای تجاری و بازرگانی داستان واردات را روایت می‌کند، گفت: الان در اغلب سردخانه‌ها، خرمای سه سال پیش هنوز وجود دارد و آن هم به خاطر این است که این محصول می‌تواند تا هفت سال در سردخانه زیر صفر وضعیت خود را حفظ کند.

سید مهدی کشاورز در خصوص وضعیت اعضای این صنف گفت: متاسفانه رکود و بیکاری به جایی رسیده است که در جلسه با سازمان صنعت معدن و تجارت برای گران کردن خدمات ، ما خودمان اصرار کردیم که هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم چون با همین وضعیت مشتری وجود ندارد و اگر گران کنیم وضعیت بدتر خواهد شد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: الان وضعیت طوری شده که یا تاجران پول ندارند که کالا را وارد کنند یا اینکه جنس خود را در انبار نگه می‌دارند و نمی‌فروشند چون نمی‌دانند آیا کالایی که به فروش می‌رسانند می‌توانند جایگزین آن را تهیه کنند یا نه.

کشاورز افزود: وقتی هنوز قیمت دلار مشخص نیست چطور کالای خود را به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه انبارها و سردخانه‌دارها گفت: امروز که با تاجران صحبت می‌کنیم و در مورد وضعیت اجاره انبارها سوال می‌کنیم اظهار می‌دارند که هنوز نتوانستند دلار 4200 بگیرند که کالا وارد کنند یا محصول جدید به بازار ارائه دهند.

کشاورز ادامه داد: در واقع الان 20 روز است که هیچ کس نمی‌داند چه کار کند مردم همه قاچاقچی نیستند و در دنیای امروز نمی‌توان درب‌های مملکت را بست، باید نیاز مردم تامین شود.

رئیس اتحادیه انبارهای تجاری و بازرگانی استان تهران اظهار داشت: در سال‌های اخیر تعداد اعضای صنف ما بیشتر شده است زیرا بسیاری از کارخانه‌های سنگ‌بری دباغی و فعال در اطراف تهران به دلیل رکود تعطیل شده و محوطه خود را به انبار یا سردخانه اختصاص دادند.

کشاورز با اشاره به اینکه خالی بودن نیمی از انبارهای تجاری و بازرگانی داستان واردات را روایت می‌کند، گفت: الان در اغلب سردخانه‌ها، خرمای سه سال پیش وجود دارد و آن هم به خاطر این است که این محصول می‌تواند تا هفت سال در سردخانه زیر صفر وضعیت خود را حفظ کند.