۰ نفر

زیرساخت مطلوب ۷۵۰شهرک صنعتی در کشور

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 265450
 زیرساخت مطلوب ۷۵۰شهرک صنعتی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 960 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مجوز فعالیت دارد، گفت: 750 مورد از این تعداد از زیرساخت ها و امکانات مطلوب برخوردار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی عزیزمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان غربی افزود: بیش از 86 هزار واحد صنعتی دارای پروانه در این شهرک ها و ناحیه ها فعالیت می کند که 82 هزار واحد از آنها جزو واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: 31 هزار واحد صنعتی از این تعداد در سطح کشور نیز با ظرفیت پایین فعالیت می کند که تصمیم دولت در سال جاری حمایت از افزایش ظرفیت این واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات کارخانه های تولیدی و جذب سرمایه گذار از مهمترین برنامه های دولت در سال جاری است، گفت: با اجرای این برنامه ها می توان به تولید داخلی رونق بخشید.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدکننده داخلی موجب می شود تا ضمن ایجاد اشتغال، چرخ اقتصاد کشور به حرکت دربیاید و در این صورت تولیدکنندگان نیز کیفیت کالاهایشان را افزایش می دهند.

وی افزود: با افزایش کیفیت تولیدات و رواج صادرات محصولات داخلی می توان 30 درصد از بازار کشورهای همسایه را نیز در دست گرفت و شکوفایی روزافزون اقتصاد داخلی را شاهد بود.

وی با اشاره به وضعیت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز گفت: در زمان حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب این استان فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: زمینه لازم برای تولید رقابتی باید فراهم شود تا ظرفیت ها و توانمندی های داخلی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

رضا حسینی افزود: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندهای شهرک های صنعتی می توان وضعیت کسب و کار را بهبود بخشید و چرخ صنعت را به حرکت درآورد.

به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم علی عبدلی به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی معرفی شد و از زحمت ها و تلاش های احسان جوی در این جایگاه قدردانی شد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

در نیمه نخست سال 1396 تعداد 193 مجوز صنعتی با بیش از سه هزار و 521 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 2 هزار و 784 نفر در سطح این استان صادر شد.

همچنین در این مدت 95 پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه با حدود 2 هزار میلیارد ریال صادر شده و برای یکهزار و 9 نفر اشتغال ایجاد شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می رود.