۰ نفر

پیشنهادهای عضو فدراسیون حمل و نقل ایران برای رونق صنایع دریا

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲
کد خبر: 260932
پیشنهادهای عضو فدراسیون حمل و نقل ایران برای رونق صنایع دریا

عضو فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران برای ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه بنادر و صنایع دریایی هشت اولویت مانند هدایت کالاهای کاپوتاژی از جاده به دریا و استفاده از ظرفیت سواحل مکران را پیشنهاد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «محسن صادقی فر» تاکید کرد صنایع وابسته به دریا به دلیل مزایا و منافع بسیار آن، موجب پیشرفت سریع بسیاری از کشورهای دریایی در 50 سال گذشته شده و امروزه رشد انفجاری سرمایه گذاری در منطقه و برخی کشورهای دریامحور و پررقابت پدید آمده است.

صادقی فر یادآوری کرد: لجستیک اصلی در بنادر به عنوان محل توزیع کالا شکل می گیرد و بنادر پیشرفته با تجهیزات بندری و دریایی آماده و مدرن نقش اصلی را در کاهش هزینه های حمل و نقلی و لجستیکی ایفا می کند.

به گفته وی، بنادر سیال با تجهیزات مدرن و برنامه ریزی بدون وقفه برای پهلوگیری شناورها جاذبه فراوانی برای خطوط کشتیرانی بین المللی دارد.

عضو فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران پیشنهاد کرد برای اجرای برنامه های اساسی و زیربنایی در بنادر کشور و ارتقای نقش منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران باید در نخستین گام «مراحل اداری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی» در بندرها کوتاه و ساده شود.

وی «کاهش قوانین و مقررات دست و پا گیر» و «استفاده از ظرفیت سواحل مکران» را به عنوان 2 پیشنهاد دیگر خود مطرح کرد و «حمایت جدی از بخش خصوصی واقعی در بنادر و سوق دادن خرید همه تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک به سمت شرکت های خصوصی متعهد و توانمند» را خواستار شد.

«توجه به سرمایه های انسانی و آموزش های بلند و کوتاه مدت تخصصی بندری و دریایی» و «حفاظت از محیط زیست دریایی و بندری» بویژه بندر شهید رجایی» پیشنهادهای بعدی این مقام بود.

صادقی فر «هدایت کالاهای کاپوتاژی از جاده به دریا» و «توسعه صنعت گردشگری دریایی» را نیز برای دستیابی به اهداف این بخش و ایجاد اشتغال و درآمدزایی بالا در سال 1397 ضروری دانست.