۰ نفر

۳۳درصد منابع بانکی به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد

۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۱۱
کد خبر: 249542
۳۳درصد منابع بانکی به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: اخیرا با رایزنی هایی که با مسئولان بانکی انجام شده ۳۳درصد از منابع موجود تسهیلات بانکی به فعالیتهای بخش صنعت اختصاص پیدا کرده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز جمعه در آیین افتتاح فاز دوم کارخانه اروند چرخ در مجتمع صنعتی رفسنجان اظهار کرد: مشکلاتی در تامین سرمایه اولیه نظام بانکی وجود دارد که این نظام بانکی از قدرت کافی برای پرداخت منابع لازم برای استفاده بخش صنعت برخوردار نیست.

وی ادامه داد: ولی از مجموعه منابع موجود تسهیلات بانکی قریب به 33 درصد به بخش صنعت اختصاص پیدا کرد که بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار این میزان به 40 درصد قابل افزایش است .

فاز دوم کارخانه اروند چرخ در مجتمع صنعتی رفسنجان

وی افزود: یکی از اقداماتی که دولت انجام داده این است که در بودجه سال 97 ردیفی برای کمک های فنی و اعتباری پیش بینی کرده که با تصویب در مجلس شورای اسلامی و در اختیار قرار گرفتن این اعتبار منابعی تحت عنوان یارانه سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صادراتی اعطا خواهد شد .

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در واحدهای تولیدی رفسنجان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که مشغول به کار هستند و نیز برخی واحدها هم نیاز به سرمایه ثابت برای فعالیتهای توسعه واحدهایشان دارند.

شریعتمداری گفت: متاسفانه برخی واحدها در کشور برای فعالیتهای توسعه ای، از سرمایه گذاری با نرخ بالا استفاده کردند که بازگشت آن با مشکل مواجه است و این موضوع در کل کشور وجود دارد ولی در استان کرمان بیشتر مشاهده کردیم و حتما با مسئولان نظام بانکی گفت و گویی در راستای حل این مشکل نیزانجام خواهد شد.

شریعتمداری به صنعت مس اشاره و عنوان کرد: تلاشهای وسیعی در زمینه رفع آلایندگی صنعت مس در سرچشمه با ایجاد کوره فلش در راستای اصلاح مسائل زیست محیطی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تغییر تکنولوژی قدیمی ریورب به تکنولوژی جدید کوره فلش بخشی از آلایندگی در مجتمع مس سرچشمه به شدت کاهش می یابد و غباری که در محدوده مس سرچشمه دیده می شود بخار آبی است که دیده می شود و مردم مطمئن باشند که تبدیل مجتمع مس سرچشمه به یک شرکت سبز با آلایندگی صفر خواهد بود.

کارخانه تولیدی اروند چرخ در سال 1382 با تکیه بر تکنولوژی BBS آلمان فعالیت تولیدی خود را به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده این محصول در ایران آغاز کرد.

طرح توسعه و فاز دوم کارخانه تولیدی اروند چرخ در سال جاری با توسعه سالن های تولید به میزان 18000 متر مربع با تکنولوژی روز اروپا با تکیه بر علم و هنر ایرانی توانایی تولید 1.5 میلیون رینگ اسپورت از سایز 13 تا 18 اینچ برای تمامی خوردوسازان داخل کشور را فراهم کرده است.

این شرکت بدلیل کیفیت بالای تکنولوژی و محصول در رده اولین قطعات داخلی سازی شده جهت شرکت های جوینت ونچر اروپایی مانند پژو- سیتروئن و رنو نیز قرار گرفته است.

سرمایه گذاری طرح توسعه این شرکت بالغ بر 450 میلیارد ریال علاوه بر 18 میلیون یورو سرمایه گذاری در طرح اولیه، موجبات اشتغال 500 نفر از جوانان بومی بصورت مستقیم را فراهم خواهد آورد.

رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.

در سفر 2روزه رئیس جمهوری و برخی وزرا از جمله وزیر صنعت به استان کرمان بیش از 10هزار میلیاردتومان طرح مورد بهره برداری قرار گرفت .