۰ نفر

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

صادرات ۸میلیون تُنی محصولات فولادی/ ایجاد ۱۲هزار شغل در صنایع معدنی کشور

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
کد خبر: 247371
صادرات ۸میلیون تُنی محصولات فولادی/ ایجاد ۱۲هزار شغل در صنایع معدنی کشور

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید سرمایه گذارن و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استانهای اصفهان و تهران از شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه صادارت ۸میلیون تنی انواع محصولات فولادی به خارج از کشور نشان از رشد صنایع معدنی در کشور است گفت: به کمک بخش خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی در طول ۴ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار شغل ایجاد شده است.

مهدی کرباسیان سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی و فولادی را زیر ساخت توسعه صنعت کشور دانست و افزود: رشد صنعت ساختمان و مسکن در سال آینده می تواند موجب رونق بیشتر بازار فولاد شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، وی از طرح های کاهش مصرف آب در صنعت به ویژه در صنایع فولاد مبارکه و کارخانه ذوب آهن اصفهان بعنوان الگوی مصرف بهینه آب در صنعت کشوربرشمرد و گفت: با وجود توسعه و افزایش تولید در این کارخانجات ، کاهش مصرف آب در صنایع استان اصفهان از اقدامات مهم بوده است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن هم با بیان اینکه با در مدار قرار گرفتن کوره بلند شماره یک تا آخر امسال افزون بر 700هزار تن چدن به تولید این کارخانه افزوده خواهد شد گفت: با افزایش این حجم تولید میزان تولید شمش و محصولات فولادی در سال آینده به بیش از 3میلیون تن خواهد رسید.

احمد صادقی با اشاره به احداث کارخانه تولید گندله سازی با ظرفیت افزون بر 2میلیون 400هزار تن در سال توسط بخش خصوصی افزود: شهرک صنعتی خصوصی در زمین های شمال کارخانه ذوب آهن اصفهان احداث خواهد شد که در زمینه گندله سازی،تولید فرو سیلیس ،فرومنگنز و ریخته گری قطعات فولادی برای تامین مواد اولیه و قطعات صنعتی کارخانه ذوب آهن فعالیت خواهند کرد.