۰ نفر

رایزنی سفیر ایران با وزیر صنایع بلاروس

۲۹ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۴۴
کد خبر: 246053
 رایزنی سفیر ایران با وزیر صنایع بلاروس

سفیر ایران در بلاروس و وزیر صنایع بلاروس و رئیس طرف بلاروسی کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور، موضوعات مختلف همکاری‌ های دوجانبه و برنامه های نشست چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران را بررسی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این دیدار که در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد، نشست‌ها و مذاکرات پیش روی هیات بلاروسی در ایران، همکاری های اقتصادی، صنعتی، دارویی و بازرگانی مورد بررسی دو طرف قرار گرفت.

«مصطفی اویسی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن اشاره به تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه ایران، برای تنظیم هرچه بهتر برنامه‌های کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور، یادآور شد که چهاردهمین کمسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس نسبت به کیمسیون های قبلی از موضوعات متنوع‎تر، سطح همکاری بیشتر و پیش‌بینی ارتقای مبادلات اقتصادی دو کشور برخوردار است.

از اهم موضوعات مطرح در این نشست بررسی سطوح تخصصی همکاری و برگزاری کمیته‌های تخصصی ذیربط قبل و پس از کمسیون مذکور، بمنظور توسعه و پیشبرد توافقات دو جانبه است.

'ویتالی ووفک' وزیر صنایع بلاروس نیز ضمن تشکر از برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری چهاردهمین نشست کمسیون یاد شده اظهار داشت: طرف بلاروسی موضوعات مختلف و متنوع همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان دو کشور را در این سفر با طرف های ایرانی مورد بررسی قرار خواهد داد.

چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس دوم و سوم بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.