۰ نفر

روان‌سازی مقررات و قواعد جذب منابع خارجی

شریعتمداری: جذب ۲میلیار د دلار سرمایه‌ خارجی برای صنایع متوسط و کوچک/ به جذب سالیانه ٥٤میلیارد دلار منابع خارجی نیاز‌ داریم

۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 239501
شریعتمداری: جذب ۲میلیار د دلار سرمایه‌ خارجی برای صنایع متوسط و کوچک/ به جذب سالیانه ٥٤میلیارد دلار منابع خارجی نیاز‌ داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب ۲ میلیاردلار سرمایه گذاری خارجی برای صنایع متوسط و کوچک در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، محمد شریعتمداری، گفت: برای رسیدن به رشد متوسط هشت درصدی با در نظر گرفتن سهمی که برای صنعت و معدن در قانون برنامه پیش بینی شده است، نیازمند جذب سالیانه حداقل ٥٤ میلیارد دلار منابع خارجی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس آمار های بین المللی منتشره رشد جذب منابع خارجی در سال ٢٠١٦ به میزانی نزدیک به ٦٤ درصد بوده؛ اما همچنان برای دسترسی به اهداف برنامه نیاز به جهش های فوق العاده است که فضای داخلی و بین المللی برای تحقق آن باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: در صد روز اول دولت دوازدهم حوزه جذب منابع خارجی وزارت صنعت، معدن وتجارت موفق به جذب حدود دو میلیارد دلار برای  ۳۷ پروژه کشور در حوزه صنایع متوسط و کوچک شده است.

به گفته شریعتمداری، این میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده علاوه بر جذب منابع خارجی شرکت های بزرگ فولاد، مس، خودروسازی ها و نظایر آنها است که این آمار نشان می دهد که در فضای پسابرجام علیرغم همه فشارهای امریکا علاقمندی به سرمایه گذاری در ایران با اقبال کشورهای مختلف سرمایه گذار مواجه است؛ پس کافی است تا  مقررات و قواعد جذب منابع خارجی را روان، آسان و در محدوده زمانی اندکی انجام دهیم.