۰ نفر

سهم اندک حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 239313
سهم اندک حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار اندک است.

داوود کشاورزیان درمراسم بزرگداشت روز ملی راهداری و حمل و نقل که در ارومیه برگزارشد افزود:  بیش از ۹۰درصد جابجایی ها در کشور از طریق جاده ها انجام می شود در حالی که در کشورهای پیشرفته حمل و نقل ریلی سهم بالایی دارد که نشان می دهد سهم حمل و نقل ریلی ما درجابجایی بار کمتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بااشاره به ابلاغ آیین نامه تاسیس شرکت حمل و نقل  کالا تصریح کرد: با توجه به درخواست انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالا،باوجود تعلیق ۶ماهه ابلاغ آیین نامه تاسیس شرکت حمل ونقل کالا اخیرا درسال۹۶این آیین نامه ابلاغ شد.

وی به دونکته اصلی در آیین نامه جدید اشاره کرد و گفت: شرایط تاسیس تعاونی متناسب باساختار تعاونی وارائه تاسیسات به صورت استیجاری از جمله نکات اصلی آیین نامه جدید است .

کشاورزیان در خصوص اهمیت آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن ۵پایانه مرزی فعال و هم مرزی با ۳کشور،و وجود بیشترین شرکت های بین المللی در بخش مسافر و کالا  از لحاظ حمل ونقل و نگهداری راهها استان مهمی است.

وی در خصوص وضعیت پایانه ها استان گفت:در سال جاری اعتباراتی برای احداث پایانه های استان هزینه شده است و امسال بجز پلدشت در همه پایانه ها پروژه عمرانی داریم که با تکمیل این پروژه ها فعالیت های مرزی رونق می گیرد.