۰ نفر

حمایت از طرح‌های دانش بنیان معدنی، در دستور کار دولت

۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶
کد خبر: 235813
حمایت از طرح‌های دانش بنیان معدنی، در دستور کار دولت

معاون وزیر صنعت گفت: حمایت از طرح‌های دانش بنیان معدنی، یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهدی کرباسیان گفت: حمایت از مجموعه های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی و به تبع آن سرمایه گذاری در بخش آموزش و پژوهش از جمله سیاست‌های مهم ایمیدرو به شمار می رود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: ایمیدرو در حوزه آموزش و پژوهش اقدامات گسترده ای در چهارسال گذشته داشته است، اعتقاد داریم پیوند میان دانشگاه و صنعت یک استراتژی موثر در پیشبرد اهداف اقتصادی است. در این راستا ایمیدرو با افزایش ۶ برابری بودجه در این بخش، تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های معتبر همچون تهران، شریف و ... منعقد کرد و سیاست ما تداوم در تعامل با جامعه علمی کشور است.

کرباسیان با اشاره به تأسیس موسسه مشترک بین ایمیدرو و دانشگاه تهران(یونیدرو) گفت: در آغاز به کار این موسسه، ایمیدرو سرمایه ای بیش از ۵ میلیارد تومان برای فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داد و آمادگی داریم تا در زمینه تامین مالی دیگر مجموعه‌های دانش بنیان همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

رییس هیأت عامل ایمیدرو با تاکید بر حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، حمایت از آینده تکنولوژی و جوانان ، ابراز کرد: بسط و تعمیق ارتباطات و افزایش اثربخشی تعاملات دولت، صنعت و دانشگاه یک اصل محسوب می شود و آمادگی داریم در جهت کمک به سازمان دهی کارآفرینان فناور در قالب شرکت‌های نوپا اقدامات لازم را انجام دهیم.

کرباسیان با اعلام اینکه باور داریم در حوزه معدن و صنایع معدنی یک عقب ماندگی تاریخی داریم افزود: انتقال تکنولوژی و فناوری‌های روز به داخل کشور جزو ضرورت‌ها محسوب می شود و باید شرایطی فراهم کرد مجموعه‌های دانش بنیان از علم و تکنولوژی خارجی‌ها استفاده کنند و در این زمینه ما به عنوان ایمیدرو حامی متولیان بسترساز این مهم هستیم.