۰ نفر

ایجاد زمینه همکاری بین وزارتخانه و کمیسیون‌ها

شریعتمداری در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه گفت؟/ تحقیق و توسعه در صنعت متکی به بنیان مونتاژ است

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶
کد خبر: 232828
شریعتمداری در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه گفت؟/ تحقیق و توسعه در صنعت متکی به بنیان مونتاژ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که جلسات پرسش و پاسخ با نمایندگان زمینه همکاری بین وزارتخانه و کمیسیون های را فراهم می کند.

محمد شریعتمداری با اشاره به نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن توضیح داد: کمیسیون صنایع مجلس با توجه به شأن نظارتی خود، چند سوال نمایندگان مجلس را در دستور کار داشت و بنده نیز پاسخگو بودم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت ، وی در ادامه به سوالات اشاره کرد و گفت: مباحث تهیه آیین نامه های اجرایی مربوط به قانون برنامه ششم توسعه کل کشور در کمیسیون مطرح شد، در زمان طرح سوال نمایندگان، آیین نامه ها هنوز به تصویب نرسیده بود اما گزارش ما نشان می داد که در کلیه بخش های مربوط به صنعت و معدن آیین نامه های اجرایی تقدیم هیات وزیران شده و پیگیری ها لازم برای تحقق آن انجام شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه تحقیق و توسعه در صنعت متکی به بنیان مونتاژ ، سوال دیگر نمایندگان بود، بیان داشت: به دنبال این سوال برنامه های وزارتخانه توضیح داده شد و تمام تلاش های وزارتخانه در جهت توسعه فعالیت آر ان دی و تحقیق و توسعه در کلیه واحد های صنعتی گزارش شد.

شریعتمداری ادامه داد: همچنین  درباره ارتباط بین صنعت و دانشگاه نظرات و دیدگاه نمایندگان و گزارش کاری از فعالیت مشترک انجام شده در سطوح مختلف بین واحدهای صنعتی و دانشگاهی ارائه شد.

وی گفت: مقیاس تولید یکی از نگرانی نمایندگان در بعضی از حوزه های تولیدی بود که باید درباره آن بحث و گفت‌و‌گو  کردیم، در زمینه وظایف شورای عالی معادن و تفیض اختیارات این شورا به سطوح استانی گزارشی ارائه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نهایت تاکید کرد: جلسات و طرح سوالات نمایندگان زمینه هماهنگی بین کمیسین و وزارت فراهم می کند بنابراین اعتقاد دارم این نشست ها بسیار مفید  است.