۰ نفر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معدن/ تامین مالی ۱۰۰میلیون یورویی اروپایی‌ها در معادن ایران

۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 229851
افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معدن/ تامین مالی ۱۰۰میلیون یورویی اروپایی‌ها در معادن ایران

معاون وزیر صنعت گفت: یک تیم فنی معتبر خارجی برای بررسی معدن روی انگوران و تسریع در راه‌اندازی مهدی‌آباد به ایران می‌آیند.

مهدی کرباسیان در حاشیه امضای تفاهم‌نامه تامین مالی بخش معدن در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال گشایش فاینانس جدید سوئیس برای ایران گفت: خوشبختانه مذاکرات خوبی با شرکت‌های اروپایی برای همکاری‌های تامین مالی در توسعه پروژه‌های صنعت مس صورت گرفته است و بر این اساس، طی دو سال گذشته، ۱۰۰ میلیون یورو مورد استفاده قرار گرفته است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، معاون وزیر صنعت افزود: امسال پیشنهاد چند برابر شدن تامین منابع مالی از سوی اروپایی‌ها را دادیم و مذاکرات مقدماتی آن هم آغاز شده است؛ ضمن اینکه جدا از این توانستیم همکاری‌های خوبی را هم در حوزه تامین مالی برای پروژه‌هایی به جز مس داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه روی قرار است که یک تیم فنی معتبر برای بررسی معادن روی انگوران به ایران بیایند و همچنین در رابطه با تسریع راه اندازی معادن روی مهدی آباد نیز کار خواهند کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ستاد زنجیره فولاد در وزارت صنعت تشکیل شده و ظرف دو هفته آینده، اولین جلسه در حضور وزیر صنعت برگزار خواهد شد؛ بر این اساس، تلاش داریم که بتوانیم این حوزه را گسترش دهیم.