۰ نفر

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در غرفه اقتصاد آنلاین:

رشد ١٠٠درصدی صدور ضمانت‌نامه در سال‌٩٦/ ضمانت‌نامه‌ها الکترونیکی صادر می‌شوند

۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۰۰
کد خبر: 228217
رشد ١٠٠درصدی صدور ضمانت‌نامه در سال‌٩٦/ ضمانت‌نامه‌ها الکترونیکی صادر می‌شوند

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از افزایش اعتبار این صندوق در سال آینده تا ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۸۲ واحد کوچک صنعتی در قالب ضمانت نامه بانکی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

محمدحسین مقیسه در بازدید از غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره هدف گذاری های امسال صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت:بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته برای سال 96 رشد صددرصدی را در ارائه خدمات صندوق شاهد خواهیم بود،چراکه در حال حاضر شرایط سختی بر صنایع کوچک ما حاکم است.

وی درباره میزان پیشرفت این برنامه ها طی ماه های اخیر خاطرنشان کرد:خوشبختانه از اردیبهشت ماه در مقاطع دو ماهه و سه ماهه توانسته ایم رشد قابل توجه ای را داشته باشیم.به طوری که اکنون بر مبنای ابتدای سال ،نسبت به ابتدای سال گذشته  با رشد 120 درصدی در ارائه تسهیلات روبه رو بوده ایم.

مقیسه با اشاره به این که بخش عمده ای از ارائه تسهیلات معمولا در نیمه دوم سال صورت می گیرد یادآور شد:در 6 ماهه نخست سال 96 تامین مالی مجموعا 182 واحد صنعتی انجام شده است و برای آن ها ضمانت نامه پیمانکاری صادر شده که رقمی بالغ بر حدود 125 میلیارد تومان است که رشد 20 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در ادامه افزود: به دلیل این که یکی از مشکلات عمده واحدهای کوچک صنعتی ما بحث سرمایه در گردش است،  40 درصد ضمانت نامه صادر شده برای سرمایه در گردش است.همچنین 38 درصد ضمانت نامه ها برای پیگیری طرح های جاری است که نشان می دهد که روح امیدواری که در صنعت دمیده شده بعضی ها را ترغیب به ورود به بازار کارآفرینی کرده است. 16 درصد نیز مربوط به طرح های توسعه ای است که واحدها در حال انجام آن هستند و نزدیک به 7 درصد نیز مربوط به صدور سایر ضمانت نامه ها مانند پیش پرداخت، شرکت در مزایده و مناقصه و.. است.

وی درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقای عملکرد کیفی این صندوق نیز گفت: صدور الکترونیکی ضمانت نامه ها به صورت صد در صدی اجرا شده و در حال حاضر بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری واحدهای صنعتی و مدیران آن ها به صندوق باشد، در سراسر کشور با بارگذاری اطلاعات ضمانت نامه صادر و برای آن ها ارسال می شود. به عبارت دیگر ما پذیرش فیزیکی پرونده را در صندوق نداریم و صرفا از مسیر اینترنتی خدمات را ارائه می کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به اینکه صدور اینترنتی ضمانتنامه ها سرعت انجام کار را زیاد و به شفاف سازی فعالیت های ما بسیار کمک می کند، اضافه کرد: با این  روش متقاضیان همواره می توانند پیگیری کنند که پرونده هایی که به صندوق ارسال شده در چه مرحله ای از رسیدگی است.

مقیسه در پایان گفت:اکنون به غیر از بانک صادرات که در حال مذاکره هستیم با کلیه بانک های کشور اعم از خصوصی و دولتی و تعدادی از صندوق های حمایت مانند صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه داریم.