۰ نفر

اشتغالزایی ۳۵هزار نفری با تکمیل ۶هزار واحد صنعتی

۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۴
کد خبر: 225129
اشتغالزایی ۳۵هزار نفری با تکمیل ۶هزار واحد صنعتی

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، امسال 6 هزار واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال برای 35 هزار نفر در کشور تکمیل می شود.

محسن صالحی نیا عصر شنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل طرح های نیمه تمام، نوسازی و تامین سرمایه در گردش آنها تخصیص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: برای طرح های کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، 100 هزار میلیارد ریال اعتبار تعیین شده است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح های نیمه تمام از طریق سامانه بهین یاب و هماهنگی با بانک مرکزی تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

صالحی نیا افزود: برای بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور نیز 100 هزار میلیارد ریال تعیین شده که واحدهای صنعتی با دریافت این تسهیلات، نسبت به تکمیل ماشین آلات، به روزرسانی خطوط تولید و کاهش مصرف انرژی و افزایش توان رقابتی خود اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: برای واحدهای تولیدی نیز 100 هزار میلیارد پیش بینی شده که از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به معرفی سرمایه گذاران به بانک ها اقدام می شود.

صالحی نیا گفت: برای آسان سازی ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران شهرستان سبزوار و رونق تولید و اشتغال، سرپرستی بانک صنعت و معدن خراسان رضوی به سبزوار تفویض می شود.

وی گفت: 70 درصد واحدهای صنعتی سبزوار در ردیف طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بوده و یا نیاز به تسهیلات برای نوسازی و تامین سرمایه دارند که پرونده آنها در کارگروه رفع موانع تولید بررسی می شود.

شهرستان سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است و حدود 70 واحد صنعتی در این 2 شهرک فعالیت دارند.