۰ نفر

هپکو ربیعی را راهی اراک کرد

۵ مهر ۱۳۹۶، ۰:۴۳
کد خبر: 221711
هپکو ربیعی را راهی اراک کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور رئیس جمهوری به منظور بررسی آخرین وضعیت شرکت های آذرآب و هپکو تا ساعاتی دیگر وارد استان مرکزی می شود.

علی ربیعی با دستور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی برای بررسی تحولات دو صنعت بزرگ استان مرکزی (هپکو و آذرآب) به این استان سفر می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی در این سفر ضمن حضور در استانداری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت و گو می کند.

بحث و بررسی آخرین وضعیت دو شرکت آذر آب و هپکو با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی از دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز چهارشنبه عنوان شده است.

بنا بر اعلام مسئولان، وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی تا ساعاتی دیگر وارد استان مرکزی می شود.

بازدید از شرکت های هپکو و آذرآب و گفت و گو با کارگران نیز در برنامه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی پیش بینی شده است.

کارگران دو شرکت هپکو و آذرآب در روزهای اخیر به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه، خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.

مجموعه مدیریت استان مرکزی از دی ماه سال گذشته به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.