۰ نفر

مردم از کدام اصناف شاکی هستند؟

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 219813
مردم از کدام اصناف شاکی هستند؟

آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درباره شکایات مردمی نشان می‌دهد که نان و خدمات تعمیرگاهی مانند سابق در صدر شکایات مردمی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  غلامرضا صارمیان با اشاره به مطالبات و شکایات مردمی از سودجویی در بازار، عنوان کرد: در مرداد ماه سال جاری در مجموع 15 هزار و 726 فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق ستاد خبری استان ها دریافت شده‌ است که از این تعداد 70 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 40 درصد باقی مانده تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.

وی افزود: از مجموع شکایات 84 درصد مربوط به کالا و 16 درصد مربوط به خدمات است و مانند تیرماه سال جاری بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی، 480 فقره که معادل دو درصد از کل شکایات است، با برآورد ارزش بیش از 1.1 میلیارد تومان در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

وی با اشاره به ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و 65 قانون نظام صنفی و نیز ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی، درج قیمت و نصب اتیکت و برچسب و صدور فاکتور در مورد همه کالاها و خدمات را مورد تاکید قرار داد.

صارمیان با اشاره به نقش مردم در کاهش تخلفات و بهبود وضعیت بازار از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا احجاف در حق مصرف کننده از طریق سامانه 124 به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان جهت  رسیدگی اطلاع دهند.