۰ نفر

تعریف بسته حمایت از صادرات توسط وزارت صنعت

تلاش برای افتتاح و نوسازی ۱۱هزار واحد صنعتی/ گسترش صنعت اسقاط خودرو ضروری است

۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۵۲
کد خبر: 216212
تلاش برای افتتاح و نوسازی ۱۱هزار واحد صنعتی/ گسترش صنعت اسقاط خودرو ضروری است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۶۰۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و نوسازی ۵۰۰۰ واحد صنعتی در سال جاری خبر داد.

محسن صالحی نیا در مراسم افتتاح فاز توسعه فرش زاگرس کرمانشاه، تحریک بازار را از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق تولید برشمرد و گفت: البته تولیدات ما نیز باید از کیفیت لازم برخوردار و رقابتی باشند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: برای کیفی شدن و رقابتی شدن تولیدات نیز باید واحدهای صنعتی ما به توسعه دانش فنی، استفاده از ماشین آلات روز و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه توجه داشته باشند.

افتتاح ۶۰۰۰ واحد صنعتی در سال جاری

صالحی نیا با بیان اینکه امسال ۶۰۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور افتتاح می شود، گفت: سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۱۲۰ واحد است.

وی گفت: امسال همچنین برای اولین بار نوسازی ۵۰۰۰ واحد صنعتی را در برنامه داریم که سهم کرمانشاه از این تعداد ۱۰۰ واحد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ۱۲ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور حمایت کردیم، گفت: امسال نیز مشکلات ۱۰ هزار واحد بررسی و از آنها حمایت می شود.

صنایع بزرگ را فراموش نکرده‌ایم

صالحی نیا افزود: البته حمایت از واحدهای بزرگ را نیز فراموش نکرده ایم و برای این واحدها هم برنامه داریم.

معاون وزیر صنعت، ادامه داد: توسعه صادرات نیز از برنامه های جدی وزارت است و بسته حمایت از صادرات تعریف شده است.

هدف‌گیری تحریک بازار برای رونق تولید

وی مدیریت واردات را نیز از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: در برنامه داریم واردات کالاهای مصرفی که نمونه مشابه با کیفیت دارند را با استفاده از قوانین و تعرفه ها، کم کنیم.

وی به وضعیت بخش صنعت استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: طرح های صنعتی خوبی نظیر خودروسازی در کرمانشاه افتتاح شده و می توان واحدهای زیرمجموعه نظیر قطعه سازی را فعال کرد.

 لزوم گسترش صنعت اسقاط خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین بر لزوم گسترش صنعت اسقاط خودرو در کشور تاکید کرد.

صالحی‌نیا اضافه کرد: صنعت اسقاط خودرو باید در استان‌ها هم گسترش پیدا کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نزدیک به سه دهه است که در کشور تولید خودرو داریم، بیان کرد: در این سه دهه میزان تولید خودرو کشور از ۱۵۰ هزار دستگاه به نزدیک ۱.۶ میلیون دستگاه در سال رسیده که این نشان از رشد ۱۰ برابری تولید خودرو در کشور دارد.

 این مسئول با تاکید بر اینکه خودروها در گذر زمان دچار فرسودگی شده و شاخص های محیط زیستی، آلایندگی، ایمنی، مصرف سوخت و کیفیت آنها باید به روز شود، اضافه کرد: به دلیل نداشتن این شاخص‌ها برخی ازخودروها قابل استفاده نبوده و باید با خودروهای جدید جایگزین شوند که پرداختن به این مهم در اولویت و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور قرار دارد.