۰ نفر

افزودن ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال‌جاری

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴
کد خبر: 215421
افزودن ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال‌جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفری یک روزه به استان یزد از طرح ساخت راه‌آهن یزد – اقلید بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در جریان این بازدید اظهار کرد: این طرح به طول ۲۷۴ کیلومتر از ایستگاه تشکیلاتی یزد به سمت جنوب غرب و پس از عبور از شهرستان مهریز از مجاور شهرهای دهشیر، ابرکوه، فراغه و نهایتاً به ایستگاه اقلید در مسیر اصفهان – شیراز متصل خواهد شد.

وی گفت: این طرح در واقع اتصال ریلی دو کریدور مهم شمال به جنوب کشور است که در مجموع تاکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته به نحوی که زیرسازی آن حدود ۸۰ درصد و ریل‌گذاری این طرح نیز قریب ۴۰درصد عملیاتی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  فاز اول طرح که حد فاصل یزد تا مهریز به طول حدود ۳۰ کیلومتر است، تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که مابقی طرح که ۲۴۷ کیلومتر طول دارد و یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور است، با توجه به وضعیت موجود تا سه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی در ادامه راجع به وضعیت ریلی کشور گفت: ایران حدود ۱۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی دارد که خوشبختانه امسال حدود ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی جدید به آن اضافه خواهد شد که امری بی‌سابقه بوده است.

خادمی در خصوص دو خطه شدن مسیر راه‌آهن از بندرعباس به سمت مرکز، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این طرح در قالب افزایش مسیر ریلی در دستور کار امسال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در بخش آزادراه‌ نیز کارهای خوبی صورت گرفته و به زودی عملیات آزادراه نطنز - نائین و در ادامه آن از نائین به اردکان و یزد آغاز خواهد شد و ادامه آن در استان کرمان اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال  بخش زیادی از فاز اول آزادراه‌های در دست ساخت تحویل خواهد شد که از جمله این آزادراه‌ها می‌توان به آزادراه جنوب تهران، آزادراه شمال تهران و همچنین آزادراه اراک به خرم‌آباد و آ زادراه اصفهان به شیراز اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان نیز از یزد به عنوان یک شهر با تمدن کهن یاد کرد و گفت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد باید کیفیت فعالیت حوزه حمل و نقل بار و مسافر و نیز ترانزیت کالا را در این منطقه ارتقاء دهیم و به این منطقه، نگاه جهانی داشته باشیم.