۰ نفر

خداحافظی نعمت‌زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۳
کد خبر: 215323
خداحافظی نعمت‌زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید اظهار کرد: محمدرضا نعمت زاده می‌گوید در دوران وزارتش نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی و نیز فعال شدن تولید ملی اهمیت بسیار زیادی قائل بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در آیین معارفه و تکریم محمد شریعتمداری و محمدرضا نعمت زاده به عنوان وزرای سابق و حاضر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز (سه‌شنبه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد، گفت: نعمت زاده چندین دهه است که به کشور و مردم خدمت کرده و همه کسانی که با او کار کرده‌اند می‌دانند دغدغه صنعت دارد.

وی ادامه داد: نعمت زاده نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی حساس بود و نمی‌توانست نسبت به آنها بی‌تفاوت باشد. علاوه بر این او با توجه به اهمیت تولید ملی تلاش بسیاری برای فعال شدن این بخش کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با اشاره به این که رشد صنعت در آغاز دولت یازدهم منفی ۱۰.۵ درصد بود، خاطر نشان کرد: در آن زمان بالا بردن نرخ رشد صنعت نیازمند حضور فردی همچون محمدرضا نعمت زاده بود تا بتوانیم به احیای این بخش کمک کنیم.

به گفته رحمانی، در یکی از قراردادهای مهم و بین ‌المللی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به صادرات ۳۰ درصدی توسط شرکت مشترک ایراد گرفت و تاکید کرد که باید مساله صادرات ۳۰ درصدی توسط شرکت اصلی انجام شود.

وی همچنین با بیان این که در زمان معرفی کابینه دولت دوازدهم نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر این که چه کسی توسط ریاست جمهوری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با معرفی شریعتمداری توسط ریاست جمهوری نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شد و با روی کار آمدن وی در دولت دوازدهم شاهد هستیم که برنامه‌های اعلام شده در حال اجرایی شدن هستند.