۰ نفر

انقلاب لجستیک در کمین شرکت‌های پخش غیررقابتی

۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۳۶
کد خبر: 215228
انقلاب لجستیک در کمین شرکت‌های پخش غیررقابتی

معاون وزیر صنعت با اشاره به سرعت پیشرفت های لجستیک در دنیا گفت: حتی اگر شرکتهای پیشرو در صنعت پخش خود را با این سرعت تطبیق ندهند، از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، یداله صادقی صنعت پخش کشور را به عنوان یکی از ارکان توزیع سازمان یافته دانست و گفت: این صنعت نقشی بی بدیل در اقتصاد کشور دارد و متشکل از شرکتهای توانمندی است که تاثیر فراوانی بر بخش عظیمی از زنجیره تامین دارند و در نهایت، عاملی پیشران در حوزه توزیع تلقی می شوند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پیشرفت های سریع در حوزه لجستیک که از آن به عنوان انقلاب لجستیک یاد می شود، شیوه های نوین کسب و کار را پیش رو قرار داده و عدم توجه به این تغییرات در عمل سبب خواهد شد حتی شرکتهایی که اکنون پیشرو هستند، از دایره رقابت بیرون افتاده و توجیه اقتصادی خود را از دست بدهند.

وی تصریح کرد: لذا به نظر می رسد که انجمن شرکتهای صنعت پخش به عنوان تشکل توانمند بخش خصوصی می تواند با ساماندهی و جهت دهی مطالعات و پژوهش های کاربردی توسط نخبگان این حوزه و به کارگیری مطالعات سایر کشورها، مسیر حرکت پرشتاب و اولویت های صنعت را مشخص کند و ایجاد اجماع و طرح ریزی ارتباطات و آموزش های لازم آینده نگری را در فعالیت های صاحبان و متولیان آن پدیدار سازد.

صادقی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اتکا و اعتقاد به لزوم عملیاتی شدن این مهم همواره حامی این صنعت بوده و هست و امید آن را دارد که کنفرانس چهارم صنعت پخش که به همت و تلاش انجمن شرکتهای صنعت پخش برای چهارمین سال پیاپی برگزار شد، گام مهم و موثر در این راستا برداشته و نتایج علمی و عملیاتی متناسب با شرایط اقتصادی کشور را به تمامی ذی نفعان ارایه دهد.