۰ نفر

معاون وزیر صنعت مطرح کرد

آخرین وضعیت قرارداد رنو/ دو مدل هیوندا داخلی سازی می‌شود

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۲
کد خبر: 207633
آخرین وضعیت قرارداد رنو/ دو مدل هیوندا داخلی سازی می‌شود

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه دو خودرو هیوندا در داخل کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدامات حقوقی شرکتی که باید در قرارداد رنو به عنوان شریک تجاری منتقل شود، در حال انجام است و به طور تقریبی همه موارد مربوط نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محسن صالحی نیا با ابراز بی اطلاعی از وضعیت سامانه ثبت سفارش، اظهار کرد:این موضوع را باید از سازمان توسعه تجارت پیگیری کنید. این سازمان بیشتر در جریان است که چه اقداماتی در این زمینه انجام شده یا در دست اجراست.

وی درباره قرارداد رنو نیز گفت: اقدامات حقوقی شرکتی که باید در قرارداد رنو به عنوان شریک تجاری منتقل شود، در حال انجام است و به طور تقریبی همه موارد مربوط نهایی شده است. تاکنون قول‌های مختلف و متفاوتی از سوی مسوولان برای تحقق این قرارداد داده شده و امیدواریم به زودی انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امضای این قرارداد در دولت دوازدهم انجام خواهد شد؟، اضافه‌کرد:ممکن است تعبیر شما این باشد اما مدنظر ما این نیست که در چه دولتی این قرارداد به امضا برسد، به هرحال دولت یازدهم و دوازدهم به لحاظ سیاست‌ها و روش‌ها تفاوتی ندارند اما آنچه مسلم است درحال پیشبرد کار هستیم.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چالش اصلی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو بر سر حفظ بازار ایران در معاملات است؟ اظهار کرد: ارزش اقتصادی پیش‌بینی شده در قرارداد بر اساس حداقل 60 هزار خودرو است و به حداکثر ۱۲۰ هزار دستگاه ختم می‌شود که ارزش خوبی است.

 صالحی‌نیا همچنین درباره تولید هیوندا در ایران توسط کرمان موتور خاطرنشان کرد: این قرارداد روی دو خودرو بسته شده که برای شروع  حداقل ۳۰درصد از تولید خودروها داخلی‌سازی می‌شود و در فاز بعدی تا پایان سال به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.