۰ نفر

نعمت زاده: باید معادن ایران ایمن شود

۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 205642
نعمت زاده: باید معادن ایران ایمن شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه معادن برای کشور بسیار مهم است،‌ اما ایمن سازی معادن و توجه به جان کارگران نیز باید در دستور کار مجریان قرار گیرد.

«محمدرضا نعمت زاده» روز پنجشنبه در آیین تقدیر از یاری دهندگان حادثه معدن ذغال سنگ یورت در استان گلستان افزود: معادن زیرزمینی در ایران مانند معدن ذغال سنگ، آتش زا هستند که توجه به ایمنی آنها بسیار مهم است و لازم است با بازرسی و افزایش درجه ایمنی از حوادثی مانند فاجعه دلخراش معدن یورت جلوگیری کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: البته هنوز علت این حادثه مشخص نشده است، اما در جمع بندی 90 درصد گزارشات، خطای انسانی دلیل احتمالی وقوع این حادثه بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی حادثه، هدف نجات جان کارگران بوده است، اضافه کرد: متاسفانه به دلیل نشت گاز مونواکسیدکربن در همان روز نخست تعداد زیادی از کارگران جان خود را از دست دادند، نکته مهم در این حادثه، خالصانه و ایثارگرانه کار کردن مسئولان بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

حادثه در معدن ذغال سنگ یورت چهاردهم اردیبهشت در آزادشهر استان گلستان رخ داد. در این حادثه 43 نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی مجروح و مصدوم شدند.