۰ نفر

فروش بزرگ ایرباس به چین

۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۹:۵۵
کد خبر: 204395
 فروش بزرگ ایرباس به چین

چین و شرکت هواپیمایی ایرباس قرارداد بزرگی را امضا کرده اند که بر اساس آن ۱۴۰ فروند از انواع هواپیمای مسافربری به این کشور فروخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، بیش از ۳۰ درصد از بازار هواپیمایی چین در اختیار ایرباس است و نزدیک به ۶۰ درصد از این بازار را نیز شرکت هواپیماسازی بوئینگ از آن خود کرده است.

این قرارداد در حاشیه سفر «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین به آلمان امضا شده و ارزش آن نیز ۲۳ میلیارد دلار اعلام شده است.از این میان ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده از مدل ایرباس «آ ۳۲۰» و مابقی نیز از مدل «آ ۳۵۰» خواهد بود.

شرکت هواپیماسازی ایرباس نیز در بیانیه ای، از این قرارداد به عنوان بزرگترین قرارداد منعقد شده این شرکت با کشوری دیگر عنوان کرده است.شرکت سهامی هواپیمایی چین این قرارداد را امضا کرده و پس از آن در تارنمای خود اعلام کرده است که بتدریج این هواپیما را در ناوگان هوایی کشور قرار خواهد داد.

چین بخش های زیادی از قطعات هواپیمای ایرباس را در کشور مونتاژ می کند و بر اساس اعلام طرفین انتظار می رود نزدیک به ۵۰ درصد از قطعات ایرباس های «آ ۳۲۰» در چین ساخته شود.گروه ایرباس در حال گفت و گو با چین در باره سوپرجت های «آ ۳۸۰» نیز هست که به گفته این شرکت فروش آن کاهش داشته است.