۰ نفر

بیش از پنج میلیون مسافر از طریق راه آهن جنوب جابجا شدند

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
کد خبر: 192764
بیش از پنج میلیون مسافر از طریق راه آهن جنوب جابجا شدند

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: طی چهار ساله اخیر پنج میلیون و 647 هزار مسافر از طریق خطوط راه آهن جنوب به سراسر کشور عزیمت داشته اند.

عبدالکریم درویش زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: به منظور ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران ریلی درون استانی تعداد 11 سالن دوطبقه و 6 دستگاه دیزل زیمنس به ارزش یک هزار و دویست میلیارد ریال با قابلیت افزایش سرعت تا 160 کیلومتر در ساعت در سال 94 وارد ناوگان ریلی استان خوزستان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، درویش زاده از دوخطه کردن سه محور راه آهن جنوب خبرداد و افزود : اجرای عملیات دوخطه کردن سه محور راه آهن جنوب سرعت در حمل بار و جابجایی مسافر ، افزایش ایمنی ، کاهش حوادث جاده ای ، افزایش امنیت و افزایش ظرفیت ناوگان ریلی را در پی خواهد داشت که تسریع در اجرای این طرح ها یکی دیگر از مهمترین دلایل بهبود و توسعه در شبکه ریلی استان است.

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد : در حال حاضر عملیات اجرایی مسیر اهواز - بندرامام (ره) با مسافت 110 کیلومتر و مسیر اهواز - اندیمشک به مسافت 140 کیلومتر و اعتباری بالغ بر سه هزار و 710 میلیارد ریال در حال انجام است.

درویش زاده ادامه داد : طرح کمربندی میاندشت - نظامیه به مسافت 37 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 650میلیارد ریال نیز در دست اقدام است که تا کنون حدود 81 درصد پیشرفت داشته است .

وی احداث خط آهن اهواز - ایذه - شهرکرد - اصفهان را از طرح های مهم و ضروری آینده در استان خوزستان عنوان و بیان کرد : طول این مسیر 535 کیلومتر است که با احداث این خط آهن تحول بزرگی در حمل و نقل ریلی کشور بوجود خواهد آمد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح اتصال مستقیم یکی از بنادر مهم به مرکز کشور برقرار شده و سرعت حمل بار و کاهش حمل جاده ای نیز افزایش می یابد و امکان جابجایی مسافر با زمان کمتر از طریق خطوط ریلی بین سه استان مهیا خواهد شد.