۰ نفر

رییس اتحادیه سنگ فروشی تهران مطرح کرد؛

سنگ فراوری شده شانس صادرات ندارد/ سنگ فروشان در انتظار رونق ساخت‌و‌ساز

۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 186522
سنگ فراوری شده شانس صادرات ندارد/ سنگ فروشان در انتظار رونق ساخت‌و‌ساز

رییس اتحادیه سنگ فروشی تهران گفت: در حالی که سنگ خام خیلی راحت به کشورهای چین و ترکیه صادر می‌شود، برای صادرات سنگ بریده شده هیچ شانسی برای صادرات وجود ندارد و بازار داخلی هم از کشش لازم برخوردار نیست.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ مهدی ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت صنف سنگ فروشی گفت: عرضه سنگ در بازار به طور عمده در دو بخش ساختمانی و صادراتی انجام می شود، که در سال های اخیر بخش ساخت و ساز از رونق چندانی برخوردار نبود و فعالان این صنف در انتظار هستند تا سال 96 رونق در بخش مسکن ایجاد شود.

وی افزود: به دلیل رکودی که در این صنف وجود دارد سال 95 در مقایسه با سال قبل آن از میزان درآمد واحدهای سنگ فروشی به طور چشم گیری کاسته شد و عرضه سنگ در این بازار با سودهای بسیار پایین انجام گرفت، چنین شرایطی باعث شده کسبه مجبورباشند عرضه سنگ را با سودهای اندک انجام دهند تا جوابگوی سررسید چک هایشان باشند.

رییس اتحادیه سنگ فروشان گفت: به منظور خروج از رکود در این بازار می بایست به صادرات و عرضه سنگ بریده شده به دنیا توجه بیشتری صورت گیرد، چرا که در حال حاضر سنگ خام به راحتی صادر می شود و کشورهای چین و ترکیه که اصلی ترین مشتریان این سنگ ها هستند برای تهیه سنگ خام مشکلی ندارند، اما سنگ بریده شده که توان اشتغال زایی بیشتری در داخل دارد، هیچ شانسی برای صادر شدن ندارد!